Zappza Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei! Jeg bygger en slyngekatapult nå, og trenger litt hjelp til å finne ut hvor lang stangen og hvor lang slyngen helst må være. Vekten veier 50kg Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Katapult av typen "trebutchet" ? Da bør du satse på å slynge objekter som veier rundt en halvkilo. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Katapult av typen "trebutchet" ? Da bør du satse på å slynge objekter som veier rundt en halvkilo. 6292705[/snapback] Trebuchet ja. Ok. Hvor lang bør slyngen/kastearmen være da? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg regnet med at du bygget ut fra de tegningene som florerer på nettet, og da pleier vektforholdet å være 1:100. Dersom du ikke har planlagt mål på arm og tau osv, så vil jeg tro at du bør google litt før du begynner å bygge, for at du skal slippe katastrofe. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg regnet med at du bygget ut fra de tegningene som florerer på nettet, og da pleier vektforholdet å være 1:100. Dersom du ikke har planlagt mål på arm og tau osv, så vil jeg tro at du bør google litt før du begynner å bygge, for at du skal slippe katastrofe. 6294847[/snapback] Jeg bygger nok bare etter kaos teorien... Ingen tegninger her... Har ikke begynt på de mer kritiske delene da. Har bare bygget selve ramma Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Skal du ha god effekt bør du nok prøve å finne noen mål på forskjellige deler, ettersom folk har regnet på dette bør deg... Eller bare litt flaks og et godt mentalt bilde av katapulten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå