thesinner Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Er det noen som vet hva arbeidsoppgavene til en sovende nattevakt ved et hotell i praksis går ut på? Noen som har hatt erfaring med dette tilogmed? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Sovende nattevakt er en slags tilkallingsvakt, bare at du er "på stedet"! Dvs. at du er klar for å jobbe hvis det skjer noe... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hørtes ut som en knall jobb.. Mer info anyone? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Sovende nattevakt er en slags tilkallingsvakt, bare at du er "på stedet"! Dvs. at du er klar for å jobbe hvis det skjer noe... 6290744[/snapback] Altså, jeg sitter og slækkern/sover og hvis noe trengs å gjøres blir jeg ringt eller noe? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Antagelig. Kanskje høre med hotellet som annonserer etter dette? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Doesn't matter. Fikk jobb på en restaurant i tønsberg i dag Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Til andre som måtte åpne topicen, Å være sovende nattevakt/vakt. Du får betalt for å være hjemme og tilgjengelig på tlf, og ikke drikke. Så får du betalt hvis du må "rykke ut" Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Til andre som måtte åpne topicen, Å være sovende nattevakt/vakt. Du får betalt for å være hjemme og tilgjengelig på tlf, og ikke drikke. Så får du betalt hvis du må "rykke ut" 6363159[/snapback] Det spørs veldig på hvilken bransje man jobber innen.... Man må som regel være på "stedet".... som vekter kan man sitte i bl.a. et overvåkningsrom, bomstasjon(halvsove ), o.l.. På sykehus må man også være tilstede på kontoret, hotellresepsjon, osv. Men det er også mange "utrykkningsstillinger ja... pappa er det noen helger i jobben sin, som skadesanerer. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Det er vel en som skal begrense skadene etter/ved brann, flom og denslags.. Am I right? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 En sovende nattevakt kommer meget ann på hotellet og hvor du bor. De aller fleste hoteller krever at du er tilgjengelig under hele vakten din med en gang, og derfor må du være til stede på jobben. Hotellet du skal jobbe på skal disponere bolig eller område som du kan sove i. Om ingen ting skjer under ditt skift så får du en rolig natts søvn Det at du er tilgjengelig over telefon om noe skulle skje kalles ganske enkelt telefonvakt, og må ikke mikses opp mot sovende nattevakt. Når du er telefonvakt er det ingen krav om at du er fysisk tilstede ved arbeidsplassen, bare du kan garantere at du kommer på jobben om det skulle kreves. En del hoteller med totalt brannanlegg kjører på slike systemer. Jeg for min del er snart ferdig med 8.5 time nattevakt og er virkelig klar for senga Lenke til kommentar
furrballfighter Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Går av min fjerde 10-timers nattevakt på rappen om noen få timer, hjem og sove litt og deretter kjøre til Kirkenes (ca 100 mil herfra). Gjett om jeg er trøtt...urk Lenke til kommentar
sirIdar Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Vel, jeg jobber med psykisk utviklingshemmede i sommer, der har vi såvende nattevakt. Dette går ut på at jeg møter opp på jobb 21.30, ser på tv frem til jeg legger meg. Får fullt betaling frem tl 23.00. Mellom 23.00 og 06.30 får jeg betalt 20 min per time. Fra 06.30 til 09.30 får jeg vanlig betalt, dette gjør at jeg er på jobb 12 timer men får betalt 7. Høred litt urimelig ut, men når man får betalt for å såve kan man ikke klage. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Doesn't matter. Fikk jobb på en restaurant i tønsberg i dag 6320255[/snapback] Hvilken? Bor i Tønsberg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå