Gå til innhold

Mange pessimister her

Patience

Anbefalte innlegg

Jeg er pessimist og negativ fordi: Ingen forventninger, ingen skuffelser.

6289641[/snapback]

Om du forveter at du ikke blir skuffet bare for A ikke bli skuffet lurer du ingen andre enn deg selv.

6289788[/snapback]

Hæ?

Jeg mente at er: Små forventninger, små gleder samt små skuffelser. Eller: Store forventninger, store gleder og store skuffelser.

Hvor lurer jeg meg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bedre å bli litt glad å ikke deppa, enn å bli kjempe kjempe glad og kjempe deppa.

Og å være glad hele tiden synes jeg er kvalmt.

6289641[/snapback]

Du høres ut som en kjedelig person!

Lenke til kommentar

NAr du trur at du ikke blir skuffet bare fordi du ikke hadde store forventninger sA har du innerst inne stOrre forvenninger enn du innrOmmer for deg selv og blir like skuffet uansett.

Sier som en eller annen signatur "Det kommer kanskje rart ut, men det hOr

es fint ut inne i hodet mitt" elns :p

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar

Dersom du ved å ha store forventningar får større skuffelsar enn gleder forventer du kanskje urealistisk? Eg tar ting som dei kjem, tenker ofte på worst case scenario, noko som i 99 av 100 tilfeller aldri inntreffer, men det du gjer vil også påvirke utfallet.

Lenke til kommentar

Objektivitet eksisterer ikke, nettopp fordi man med objektivitet velger å ikke blande inn ens følelser og meninger ovenfor ting. Og på lik måte som det er umulig å slette ens kunnskap for å late som om man egentlig ikke visste det, er det også umulig å slette ens meninger og følelser. Man ser dette overalt i samfunnet, både med følelser, meninger og kunnskap. Når en tekstforfatter hinter til som om det skulle være en selvfølge tar han det som naturlig at alle og enhver skal vite hva det er, selv om det slettes ikke er sånn i virkeligheten. Det er vanskeligere å forestille seg at en person vet mindre enn deg, enn at han vet mer enn deg, på samme måten er det vanskeliger å forestille seg at personen ikke har samme oppfatning av det en ser på som fakta.

Jeg er ingen pessimist, og jeg vil si det kanskje er litt pessismistisk å tro at det faktisk er så mange pessimister her. Kverrulanter ja, men pessimister. Jeg er vel heller det jeg liker å kalle for en person som faktisk kan se ens sannsynlige muligheter og mål, men det er rent objektivt fra min side, og jeg selvfølgelig vet alle at det en selv tror på er sannsynlig, ellers hadde man ikke trodd på det.

:)

Lenke til kommentar

Det er bedre å bli litt glad å ikke deppa, enn å bli kjempe kjempe glad og kjempe deppa.

Og å være glad hele tiden synes jeg er kvalmt.

6289641[/snapback]

Du høres ut som en kjedelig person!

6289854[/snapback]

Driter i hva du synes jeg høres ut som.

Jeg lager den morroa jeg vil ha på andre måter enn å forventa at andre skal det.

Jeg trur ikke folk oppfatter meg som en kjedelig person i det hele tatt.

Jeg kan sitte ute å røyke sammen med kompiser, og se at de ser på meg å lurer på om det snart kommer noe lurt ut av kjeften min.

Jeg kjeder meg aldri lolz

Lenke til kommentar
NAr du trur at du ikke blir skuffet bare fordi du ikke hadde store forventninger sA har du innerst inne stOrre forvenninger enn du innrOmmer for deg selv og blir like skuffet uansett.

Sier som en eller annen signatur "Det kommer kanskje rart ut, men det hOr

es fint ut inne i hodet mitt" elns :p

6289869[/snapback]

Mulig det høres bra ut i hodet ditt, hehe. Sånn er det for meg og. Jeg husker jeg sa til ei vennine engang at hu ligna på ei hore. Det jeg mente var at hu så veldig sexy ut, som ei luksushore i en porrfilm. Det hørtes veldig bra ut inne i hodet mitt.

Men for å svare på innlegget ditt. Jeg trur du tar virkelig feil. Jeg har ikke store forventninger til noen ting omtrent, og jeg har ikke behov for å skjule noe for meg selv. Hva er det godt for?

Jeg er nok ikke så dyp som folk flest er.

Lenke til kommentar

Det heter da diskusjon.no. Det er fordi vi skal diskutere. Og uten forskjellige meninger blir det ingen diskusjon. Noe av det jeg liker med dette stedet er alle de forskjellige meningene og de forskjellige menneskene.

Dessuten er det tøft å være anderledes. Har du ikke sett alle gotherne?

Lenke til kommentar
Jeg kjeder meg aldri lolz

Derfor du sitter og skriver på et forum i "off topic"-delen klokken ti på halv ett om natten?

6289927[/snapback]

Jeg har vært i konfen til brødrene mine i hele dag, jeg er ikke trøtt. Og jeg liker forum.

Dessuten så trenger jeg ikke deg til å belære meg om hva jeg synes er morro og ikke er morro.

Lenke til kommentar
Dessuten så trenger jeg ikke deg til å belære meg om hva jeg synes er morro og ikke er morro.

6289944[/snapback]

Nei for all del, bare spørte lizzzzzzzzom, chill azz. :)

6289953[/snapback]

Hei, jeg blir da ikke hissig over det der :p Ville bare informere :)

Lenke til kommentar
Nordlenning du og eller? :p

6289638[/snapback]

Alle de med stor X i slutten av nicket er tydeligvis fra samme venne kretsen :p

Jeg er evig optimist.

Går å nynner på "Always look on the bright side of life..." :D

6290519[/snapback]

Så bra!

Lenke til kommentar

Jeg for min del er realist, ikke pessimist. Noen vil vel kverulere om hvorvidt der er en forskjell, men det kan de bare gjøre for min skyld, jeg bryr ikke meg. :p

Men altså, når jeg skal noe, så gidder ikke jeg å spekulere i hvorvidt det helt sikkert går kjempebra.. Om jeg vet at det mest sannsynlig går til helvete, så regner jeg med at det går til helvete. Går ikke det til helvete, blir jeg mye gladere enn jeg ville ha blitt om jeg i utgangspunktet regnet med at det skulle gå kjempebra. Så moralen er, pessimi... jeg mener realister, har mange flere gleder i livet enn optimister. Dere tar altfor mye for gitt.

Lenke til kommentar

Jeg smiler no :) . Har du kanskje tenkt at folk ikke nødvendigvis her er pessimister, det er bare akkuratt her de får ut litt tanker, problemer og ting de stresser over..? Folk her er flinke til å gi gode råd og hjelpe folk. Kanskje derfor så mangen søker til akkuratt dette stedet når de trenger å få ut litt. Ser ikke noe gale i det. Folk får føle hva dem vil. Vil heller snakke med en "ekte" enn en som holder alle følelsene inne...

Lenke til kommentar
Jeg vil tro det var "Internet Eplorer problem med adresselinjen"-tråden som fikk deg til å lage denne tråden. Og der var det vel strengt tatt du som var trangsynt og negativ.

6289677[/snapback]

Nope! Beklager å måtte skuffe deg :-)

6291664[/snapback]

Jeg håper du har innsett hvor utrolig pessimistisk det er å tro at alle er pessimister.

Fredrik. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...