Patience Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Det er en ting som har slått meg; Hvorfor er folk så utrolig pessimistiske og negative til så mye her inne på diskusjon.no? Rent generelt. Det er mange her inne som bare ser umuligheter og håpløshet i det mest utrolige.. Og gjerne bare for å kverrulere.. Snodig synes jeg :-) Bedre med objektive svar fremfor krampeaktige svar med eneste misjon å motbevise det som er nevnt uansett om det er korrekt eller ikke.. Noen som forstår hva jeg sikter til her? Endret 11. juni 2006 av Patience Lenke til kommentar
Flemmingss Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Det er en ting som har slått meg; Hvorfor er folk så utrolig pessimistiske og negative til så mye her inne på diskusjon.no? Rent generelt. Det er mange her inne som bare ser umuligheter og håpløshet i det mest utrolige.. Og gjerne bare for å kverrulere.. Snodig synes jeg :-) Bedre med objektive svar fremfor krampeaktige svar med eneste misjon å motbevise det som er nevnt uansett om det er korrekt eller ikke.. Noen som forstår hva jeg sikter til her? 6289604[/snapback] de prøver og kverulere motbevise for og vise at "jeg har mere peiling en deg" Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) edit: holy moly, sorry Endret 11. juni 2006 av KillerX Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 På en måte det ja. Man merker at det er ikke i den hensikt i feks løse ett problem du har. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) he he du sa pess 6289630[/snapback] Nordlenning du og eller? Endret 11. juni 2006 av Patience Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg er pessimist og negativ fordi: Ingen forventninger, ingen skuffelser. Det er bedre å bli litt glad å ikke deppa, enn å bli kjempe kjempe glad og kjempe deppa. Og å være glad hele tiden synes jeg er kvalmt. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 edit: holy moly, sorry 6289630[/snapback] He he.. ingen fare mann.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 For det første: Det finnes ikke noe slikt som et objektivt svar fra et menneske. Nei, altså, det å være negativ og pessimistisk er en livsstil. Skal jeg ta standpunkt til noe, tar jeg utgangspunkt i det folk flest mener er riktig, og beveger meg over til det stikk motsatte. Det jeg ender opp på ligger som regel nærmere den siden av saken. Folk tar feil, og trenger å høre det. Jeg ser på det som min livsoppgave å gjøre livet så surt som mulig for skråsikre tullinger. (det var her jeg skulle hatt en superhelt-smiley) Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Det er en ting som har slått meg; Hvorfor er folk så utrolig pessimistiske og negative til så mye her inne på diskusjon.no? Gøy: "Jeg liker *noe*." "Nei, jeg syns *noe* er bedre fordi ..." Kjedelig: "Jeg liker *noe annet*." "Jeg også." Endret 11. juni 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 For det første: Det finnes ikke noe slikt som et objektivt svar fra et menneske. Nei, altså, det å være negativ og pessimistisk er en livsstil. Skal jeg ta standpunkt til noe, tar jeg utgangspunkt i det folk flest mener er riktig, og beveger meg over til det stikk motsatte. Det jeg ender opp på ligger som regel nærmere den siden av saken. Folk tar feil, og trenger å høre det. Jeg ser på det som min livsoppgave å gjøre livet så surt som mulig for skråsikre tullinger. (det var her jeg skulle hatt en superhelt-smiley) 6289650[/snapback] Men er ikke det et lite signal på at noe er galt når ens eneste misjon i en slik sammenheng er å gjøre livet surt for andre - for å selv få det bedre? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Er nok en del kverrulering og sånt, men er nok en del realister her inne også... Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg vil tro det var "Internet Eplorer problem med adresselinjen"-tråden som fikk deg til å lage denne tråden. Og der var det vel strengt tatt du som var trangsynt og negativ. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Som Skarstad sa... Ta hvitost vs. gulost som eksempel, helt unødvendig krangel, men det var morsomt en stund. Og jeg regner meg ikke som negativ og pessimistisk, heller det totalt motsatte. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Men la meg nå for all del også skyte inn, at det er også VELDIG mange her inne på hw.no som er det stikk motsatte da.. Mange mange flere.. Dere er en utrolig hyggelig gjeng tross alt.. Men likevel så er det en bemerkelsesverdig stor tyngde av pessimister her.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Som Skarstad sa... Ta hvitost vs. gulost som eksempel, helt unødvendig krangel, men det var morsomt en stund. Og jeg regner meg ikke som negativ og pessimistisk, heller det totalt motsatte. 6289687[/snapback] Så lenge det er så "ekstremt" at det går klart frem at her er det rom for å kødde litt, så er det ikke så farlig. Er selv en som er fæl til å kødde.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Men er ikke det et lite signal på at noe er galt når ens eneste misjon i en slik sammenheng er å gjøre livet surt for andre - for å selv få det bedre? 6289665[/snapback] Nei, det henger ikke på greip, men det er for sent å redde meg. Jeg er fortapt. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Jeg er pessimist og negativ fordi: Ingen forventninger, ingen skuffelser. 6289641[/snapback] Om du forventer at du ikke blir skuffet bare for A ikke bli skuffet lurer du ingen andre enn deg selv. Endret 11. juni 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
sixx Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 noen er å bli uenige...folk er forskjellige...takk å pris!!.... å så har vi slike som meg:P (til tider) sier jeg det motsatte av de fleste andre ting jeg ikke har så mange synspunkter på sier jeg det motsatte av de andre...men ting jeg mener noe om sier jeg min mening uansett hva andre sier her inne Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Fordi mine meninger er verdt mye mer enn alle andre sine, og da kan folk gjerne bli pessimistiske når de innser det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Pessimistar å pessimistar, at det er nok folk på forumet som går inn i ein tråd som til dømes omhandlar ei gruppe eller eit band for å rakke ned på musikken er eg ikkje i tvil om, synest det er ein uting å heile tida gå rundt å rakke ned på ting og tang. Krasse og til tider ufine kommentarer mot andre medlemmar er også noko eg synest er veldig tåpelig. Har sikkert hendt meg og i blandt, men prøver alltid å ha ein positiv tone både her og IRL (eit merkeleg begrep, internett er like mykje ein del av livet ditt som den du har utanfor døra), du tar ikkje skade av å sei takk, hei og hadet når du får pengar igjen av personen i kassa på Rimi. Har vel ikkje noko oppfatning av at folk er spesielt pessimistiske, at dei finnes er det ikkje tvil om, men generelt har eg ikkje denne oppfatningen. Personlig er eg optimist, ikkje 100% heile tida sjølvsagt, (som han i Friends-episoden du skulle tru gjekk på lykkepille! "What a wonderfully lit up hall!" ) men om du går på jobb og ser mørkt på alt så blir det ein dårleg dag. Å sjå positivt på ting gjer iallefall livet mitt betre, og det er ein innstilling du har med deg over alt. På fotballkamp, i spel over internett, på jobben og generelt i dagleglivet. Å ha høge forventingar vil sjølvsagt av og til føre til at du blir skuffa, men heller det enn å gå rundt og være konsant pessimistisk og glede seg over eitt og anna lyspunkt. Å være hyggelig og positiv i møte med andre mennesker har utruleg mykje å sei, humøret ditt smittar og det er særs demotiverande å møte mennesker som ser så svart på alt. Endret 11. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå