Wraith Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Sitter her med et litt merkelig problem på maskina til ei venninne i England. Når webcamet startes (et Q-Tec Webcam 110 USB) (i MSN og programmet som fulgte med webcamet) så fryser maskinen enten direkte eller etter 2-3 minutter. I tillegg dør internettforbindelsen på maskina. Til nå har jeg prøvd å bytte USB-port på webcamet og installere nye drivere, samt reinstallert MSN messenger. Ikke noe av dette har hjulpet. Internettforbindelsen kommer gjennom USB fra et Scientific Atlanta Webstar 100 modem, og jeg har en følelse av at det har noe med saken å gjøre, uten at jeg har klart å finne noen kobling mellom det. Kort sagt, noen som vet hva som er galt og hvordan jeg kan fikse det? I morgen skal jeg prøve å oppgradere driveren til modemet for å se om det hjelper, hvis ikke det hjelper, hva kan så være galt? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Tror at usb en din ikke er nok. Alt er paralellkoplet (Etter det jeg vet) og det er 6 volt i systemet. Da du aktiverer webcam så blir det ikke nok strøm til nettverket og derfor så skrur den seg av. Løsningen tror jeg er å kjøpe en usb-pci kort. Koster ikke skjorta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå