figure_02 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Fra den offesielle Dream Theater hjemmesia idag: "Dream Theater's latest live CD and DVD "SCORE" is currently scheduled for release on Aug 29th 2006 on Rhino Records. (date may vary slightly in different countries) The 3-CD and 2-DVD sets will be available seperately. Both versions will contain the entire "20th Anniversary World Tour" grand finale recorded live at Radio City Music Hall in New York City on April 1st 2006. (nearly 3 hours of music - over 90 minutes of which was performed with a full orchestra) The DVD will also contain a 1 hour Documentary tracking the entire career of the band from the very beginnings at the Berklee College Of Music in 1985 all the way to the Radio City Music Hall grand finale. Including rare never before seen footage and interviews with current and previous members of the band. Also included on the DVD are several live Bonus Tracks from through the years taken from the Portnoy Archives." Denne blir bra! Men synes kanskje navnet var litt rart, "SCORE"? Dokumentaren kan bli interresant Endret 11. juni 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Tittelen er jo kul! Konserten ble framført med orkester, og "score" tilsvarer det norske ordet "partitur". Det brukes også om filmmusikk, og er det ikke det en konsert-dvd er? Film-musikk? Moro! Gleder seg! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Skal vel mye gjøres å ikke bli bedre enn dvd`n jeg har med de. Scenes fra NY. Snakk om instrumentalrunkere. Snakk om å være tafatte på scenen. Omg, look at me, im Petrucci, i play teh guitar so perfect and im in a supergroup with Vai and Satriani, and we are teh best guitar players in the world ololrrlflelel. Endret 11. juni 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Noen lager musikk med mer enn tre grep på gitaren, og må derfor konsentrere seg litt framfor å klikke mongo på scenen. Men joda, de har litt dødt sceneshow. De gangene jeg har vært på konsert med dem har det omtrent ikke vært et ord til publikum heller, bare en tretimers maraton med musikk. Ikke at det er så gæærnt, men likevel.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Scenes From New York synest eg ikkje var så værst. Kva tracklist er det på denne? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Men joda, de har litt dødt sceneshow. De gangene jeg har vært på konsert med dem har det omtrent ikke vært et ord til publikum heller, bare en tretimers maraton med musikk. Ikke at det er så gæærnt, men likevel.. 6289253[/snapback] Ikke på den siste konserten. Da hadde de megakontakt med publikum, følte jeg iallefall. Denne gleder jeg meg til. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Scenes From New York synest eg ikkje var så værst. Kva tracklist er det på denne? 6289271[/snapback] Setlista fra den aktuelle konserten er Set List: In the Name of God outro (intro tape) 1. The Root of All Evil 2. I Walk Beside You 3. Another Won 4. Afterlife 5. Under a Glass Moon 6. Innocence Faded 7. Raise the Knife 8. The Spirit Carries On ~~~intermission~~~ 9. Six Degrees of Inner Turbulence: 10. I Overture 11. II About to Crash 12. III War Inside My Head 13. IV The Test That Stumped Them All 14. V Goodnight Kiss 15. VI Solitary Shell 16. VII About to Crash (reprise) 17. VIII Losing Time/Grand Finale 18. Vacant 19. The Answer Lies Within 20. Sacrificed Sons 21. Octavarium ~~~encore~~~ 22. Metropolis pt 1 + litt bonusstæsj.. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Men joda, de har litt dødt sceneshow. De gangene jeg har vært på konsert med dem har det omtrent ikke vært et ord til publikum heller, bare en tretimers maraton med musikk. Ikke at det er så gæærnt, men likevel.. 6289253[/snapback] Ikke på den siste konserten. Da hadde de megakontakt med publikum, følte jeg iallefall. Denne gleder jeg meg til. 6289282[/snapback] Syns du? Musikk, musikk og mer musikk. James vinka litt, men de sier jo ingenting? Uansett, vi har ikke kommet dit for å høre på stand-up show. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Mmh, Six Degrees Of Inner Turbulence er jo kos, nokon som har sett den konserten? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Men joda, de har litt dødt sceneshow. De gangene jeg har vært på konsert med dem har det omtrent ikke vært et ord til publikum heller, bare en tretimers maraton med musikk. Ikke at det er så gæærnt, men likevel.. 6289253[/snapback] Ikke på den siste konserten. Da hadde de megakontakt med publikum, følte jeg iallefall. Denne gleder jeg meg til. 6289282[/snapback] Syns du? Musikk, musikk og mer musikk. James vinka litt, men de sier jo ingenting? Uansett, vi har ikke kommet dit for å høre på stand-up show. 6289342[/snapback] True dat. Nå sto jeg helt foran, mulig at det var derfor jeg følte en slags kontakt. Er jo ikke lett å få med publikum som står 50 meter unna. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Den setlista ble jeg litt skuffa over, nesten ingen sanger fra Train of Thought, og ikke Take the Time heller Har foressten aldri hørt sangene Another Won, Afterlife eller Raise the Knife. De er vel ikke på noen album? Lenke til kommentar
intheass Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Afterlife er på det første albumet, When Dream and Day unite! Men wee som jeg gleder meg Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Tittelen er jo kul! Konserten ble framført med orkester, og "score" tilsvarer det norske ordet "partitur". Det brukes også om filmmusikk, og er det ikke det en konsert-dvd er? Film-musikk? Moro! Gleder seg! 6289198[/snapback] Ok Orkester? Symfoni orkester altså? Hvor stort da? Og på hvilke sanger? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Den setlista ble jeg litt skuffa over, nesten ingen sanger fra Train of Thought, og ikke Take the Time heller Har foressten aldri hørt sangene Another Won, Afterlife eller Raise the Knife. De er vel ikke på noen album? 6293076[/snapback] Sånn er det å ha stor katalog og stor fanskare; noen vil alltid bli skuffa. Men det ble jo spilt ganske mye (alt?) fra ToT på den forrige dvd'en (Budokan), så jeg syns det var greit at det ble en annen vinkling nå. Nyskiva er alltid best, vettu. Another Won ble spilt i Oslo, tror det er en låt som ikke kom med på debutskiva. Raise the Knife også. Raise the Knife kom med på en fanklubb-cd fra 1999, Cleaning out the Closet het den. Afterlife er på debutskiva, som kommentert over her. Hvilke låter orkesteret er med på veit jeg ikke, men det gjelder hvertfall Six Degrees... og Octavarium. Endret 12. juni 2006 av jlarsen83 Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Joda, er sant det, er bare veeldig lenge siden jeg har sett Take the Time, aldri tror jeg Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 DT spyr jo ut DVD'er uten ende... på en annen side: Av alle band som setter symfoni til musikken sin er nok DT blant de mer interesange da de har mange sanger som (for en gangs skyld) passer til dette... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Liker egentlig å se de på film, for jeg får aldri dratt på noen konserter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå