Gå til innhold

Diverse "problemer" med iPod

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpte meg 30GB utgaven av iPod med video. Problemet jeg har fått nå er at det ikke er lyd på musikkvideoene jeg lagt over på iPod'en.

i iTunes har jeg laget en spilleliste hvor jeg har lagt inn de musikkvideoene som skal kompieres over på iPod'en.

noen som vet hvordan jeg får på lyd på disse musikkvideoene...?

når jeg kobler iPoden til pc'n så oppdaterer iTunes ALLE sangene jeg har liggende på iPoden. hvordan får jeg gjort det slik at den kun kopierer over sanger som er lagt til spillelisten?

edit: la til et spm til...

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet hvordan jeg får på lyd på disse musikkvideoene...?

6288718[/snapback]

Har du komprimert de til en fil som iPod godtar?

når jeg kobler iPoden til pc'n så oppdaterer iTunes ALLE sangene jeg har liggende på iPoden. hvordan får jeg gjort det slik at den kun kopierer over sanger som er lagt til spillelisten?

6288718[/snapback]

Du drar den valgte spillelisten over iPod ikonet på iTunes. funker hos meg det :)

Lenke til kommentar
nr man kjøper noe så dyrt burde det helt klart fulgt med.... men kan "teste" litt programavre for formålet......

:whistle:

6290104[/snapback]

Såvidt jeg har forstått, må man kjøpe quicktime pro versjon 7 eller så... og jeg er helt enig med deg i at det bør følge med såpass dyre spillere. Svakt av Apple!

Generelt virker mp3-spiller-markedet som om det er veldig lite forbrukervennlig ennå, virker som de fleste spillere i litt høyere prisklasse har spesialkabler slik at man MÅ ha orginalkabelen istedet for standard usb/miniusb, de bruker spesialprogrammer, og noen må man tilogmed kjøpe ekstraprogrammer til for å bruke videofunksjoner, få har støtte for å koble digitalkamera direkte til spilleren, slik at man kan bruke den til usb-host (har bare funnet et par fra iaudio som kan det, men det finnes sikkert fler). Når kommer de første virkelige brukervennlige spillerne? Og hvorfor må jeg ha radio om jeg skal ha en mp3-spiller i høyere prisklasse, galskap - akkurat det er det vel bare apple som har skjønt... :roll:

Lenke til kommentar

:innocent:

Og hvorfor må jeg ha radio om jeg skal ha en mp3-spiller i høyere prisklasse, galskap - akkurat det er det vel bare apple som har skjønt...  :roll:

6290639[/snapback]

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i det. når de har satset såpass på en "multimedia" mp3-spiller kunne de godt ha med radio også synes jeg.... da hadde den vært helt komplett... sett flere som har det samme synspunktet sopm deg, så det er vel bare meg som synes dette...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i det. når de har satset såpass på en "multimedia" mp3-spiller kunne de godt ha med radio også synes jeg.... da hadde den vært helt komplett... sett flere som har det samme synspunktet sopm deg, så det er vel bare meg som synes dette...

6294252[/snapback]

Det er nok ikke bare du som synes radio er kjekt, og jeg synes det er greit at det finnes i "multimedia-spillere", men for alle som ikke ønsker radio er det surt å betale ekstra for det da.

En annen ting, de er vel ikke så veldig glade for mp3-spillere med radio på flyreiser, er de? Noen som vet?

mvh

K9

Lenke til kommentar
En radio er ikke aktiv, altså driver den kun med lytting, og er ikke farligere enn et vanlig elektronisk apparat.

Mottaksforholdene er kanskje ikke så bra, siden man er høyt over alt av bakkebaserte antenner.

6298934[/snapback]

Så det er sånn å forstå at de ikke reagerer på mp3-spillere med radio? En stund fikk man ikke ha diskman-spillere på engang, men hysteriet har heldigvis dempet seg, og nå får man jo ha pc'er og slikt påslått - men ikke med trådløstkort aktivert (hva man enn skulle bruke det til i 10.000 meters høyde)

Var bare en som mente at radio ikke var lov på fly, så jeg var usikker..

mvh

K9

Lenke til kommentar

noen som vet om det er noen begrensninger på hvor mange musikkfiler du kan importere til Bibliotek i iTunes? Jeg får ikke importert mer enn 18.741 musikkfiler, noe som på langt nær er hele musikksamlingen min. Når jeg prøver å importere flere filer legges ikke disse til Bibliotek-listen selv om import-vinduet kommer opp når jeg har vaøgt hvilke mapper som skal legges inn....

synes også det tar usigelig lang tid å få overført filer til iPoden og at dette stjeler batterikapasitet til den store gullmedaljen...

noen som har hatt de samme problemene med dette...?

edit: når jeg prøver å konvertere musikkvideoer med iTunes 6.0.4 så ender dette opp som film uten video..,.. har endelig funnet et program som funker bra til dette... men er litt irriterende at denne innebyggede funksjonen ikke fungerre....

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...