Gå til innhold

Bærbar til ca. 15k for spilling og skole

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en bærbar pc snart (senest til høsten). Siden det er et krav om å ha bærbar pc på videregående nå, så får jeg 6-8000 kroner fra foreldrene mine til å kjøpe en selv. Derfor så kan jeg kjøpe meg en ganske dyr bærbar. Jeg ønsker ikke å betale mer en 17 000 kr for den og det gjør ikke noe hvis den koster mindre. Det som er viktig er at den har 15,4" skjerm med høy oppløsning og et godt skjermkort. Har også lyst på en dual core-prosessor, men er usikker på om de kanskje blir for dårlige for noen spill?

Jeg har 60gb Ipod så jeg trenger ikke ekstra harddisk plass for musikk så det er ikke nødvendig med en veldig stor harddisk. Dessuten tror jeg ikke at det er viktig med så mye ram siden jeg kan kjøpe mer senere for mindre penger. Trådløst nettverk er også viktig. Jeg lurer på om det er lurt å kjøpe ett sånt kort med "n" i tilleg til "g" eller "b" siden det er raskere.

Det jeg fokuserer på er en god skjerm og skjermkort pluss prossesor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som kommer av skjermkort er jeg ikke sikker på, men slik det ser ut nå, får du en bærbar med Go7600-kort eller X1600. Skal du (per dags dato) ha noe bedre, må du opp i 17". Noen mener disse er for tunge til å ta med på skolen, andre ikke. Det kommer ann på hva de selv har (de med 15" mener oftest at 17" vil være aaalt for mye å bære på, de med 17" mener det er ok, og veldig kjekt ;) )

Om du kan vente litt ut på sommeren (vet ikke dato, sikkert noen andre som gjør dette), vil det komme nye prosessorer fra både Intel og AMD. Har jeg hørt.

Sjekk her for mer info om bærbare. Står ganske mye fornuftig der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...