Gå til innhold

Asus B533-V, Får ikke "lastet" OS eller setup, o.l. Merkelig

dale

Anbefalte innlegg

Hei, fikk mitt B533-V etter at mitt S533 tok kvelden.

Monterte alt utstyret og plugget i.

Alt gikk fint, men på vei inn i winxp får jeg en bluescreen. (hvis noen virkelig har peiling sier den: *** Stop: 0x0000007b (0xFCBFF640, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000).

Jeg får såvidt et lite glimt av "Xp logoen" før den popper opp. Jeg tenkte som så at jeg kanskje måtte re instalere OS. Så jeg stapper i xp cd'en og booter fra cd'e. Det som da skjer er at jeg får feil meldinger relatert til at visse filer på cd'en er korupte eller ikke fins. Jeg har prøvd cd'en på en annen maskin og der funker den helt fint.

Kan det være plextoren som er probelemet? Jeg har prøvd å starte maskinen med en gammel disk med win98 på.. Maskinen kommer inn i win98 men stopper etter ett par "hardware konfig" som kommer opp når den oppdager ny hardware i oppstarten.

Jeg er bra fortvilet og har prøvd det meste føler jeg. Er hovedkortet defekt? Eller er det noe annet som er dødt/galt?

Jeg har nyeste bios 1005 og har prøvd 2 forskjellige minne brikker. Først trodde jeg det var mine kjære corsair 3200xms, men jeg har prøvd med bare en brikke og.

Byggern? Snekkern? Betroz? Alle dere andre?

Dette er veldig kjipt!

Mvh

Kristoffer Dale

Specs:

Asus B533-V

NW 2,4 (400mhz)

2stk 512 3200XMS Corsair

ti-4600 gainward

2stk WD 120gb 8mb

Alt er vannkjølt med tec (266W, permo GSV3000)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...