Bornslip Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Når det gjelder disse små brune Red Bull flaskene man får kjøpt i Sverige, de flaskene som ligner på gamle medisin flasker, er det noen som veit hva disse faktisk inneholder? På flaskene er det bare en form for arabisk skrift, eneste som evnt. står på dem er en kjapp liste med ingredienser på svensk, f.eks på en jeg har ved siden av meg nå står det Kreating-L Dricka Ingredienser Vatten, Socker, Koffein, Taurin, Smaktillsatser. That's it.. det står ingenting om hvor mye av hva som er i flaska, eller rekomandert daglig inntak eller noe som helst av den informasjonen som er normalt å ha på norske varer. Så, er det noen som egentlig vet hva disse flaskene inneholder? Ble plutselig litt nyskjerrig når jeg tenkte over det, for jeg har egentlig aldri opplevd noen effekt av å drikke det.. Ikke det at jeg har drukket mange på rad, but hey, om det er konsentret Red Bull det skal være så burde man vel merke _noe_... Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Taurine, 1000 mg Glucuronolactone, 600 mg Caffeine, 80 mg Hentet herfra. Koffein-nivået tilsvarer m.a.o. en kopp kaffe. Du skal uansett ikke drikke mange bokser av slikt, for det er ikke bra for hjertet eller kroppen generelt. Det kan en jo si om mange kopper kaffe på rad, og. Jeg har prøvd å drikke to store bokser med slik energidrikk på rad en gang. Etter den andre var effekten merkbar, og jeg likte det ikke (varm, svett, hjertebank o.s.v.). Jeg hadde nok høyt blodtrykk da, og det var nok hovedårsaken. Tom mage + kaffe + høyt blodtrykk = ikke bra kombinasjon Endret 12. juni 2006 av Sundiver Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Taurine, 1000 mgGlucuronolactone, 600 mg Caffeine, 80 mg Hentet herfra. Koffein-nivået tilsvarer m.a.o. en kopp kaffe. Du skal uansett ikke drikke mange bokser av slikt, for det er ikke bra for hjertet eller kroppen generelt. Det kan en jo si om mange kopper kaffe på rad, og. Jeg har prøvd å drikke to store bokser med slik energidrikk på rad en gang. Etter den andre var effekten merkbar, og jeg likte det ikke (varm, svett, hjertebank o.s.v.). Jeg hadde nok høyt blodtrykk da, og det var nok hovedårsaken. Tom mage + kaffe + høyt blodtrykk = ikke bra kombinasjon 6290641[/snapback] Dette gjelder jo de boksene som er laget av metal, men nå gjaldt jo spørsmålet mitt de brune glassflaskene som ligner på gamle medisinflasker... Endret 12. juni 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg tror 'gatenavnet' er thai/thailandsk redbull. Smaker forsåvidt nydelig og mye bedre enn 'vanlig'. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg tror det er bare (red)bullshit at det er 'konsentrert' redbull. Sikkert bare et dårlig salgstriks. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Er det virkelig ingen der ute som aner hva som er i disse flaskene? Har prøvd å google for å finne en form for varedeklarasjon, men fant ingenting om disse brune flaskene at all... *Nyskjerrig* Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Har ikke peiling, men det smaker ikke godt Lenke til kommentar
mobilfreek Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 omg det er den red bullen jeg smakte i sverige i fjord <3 elsker den Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jamen, om du har flasken stående ved siden av deg, hvorfor søker du ikke bare på bryggeriet på nettet? De har sikkert mer informasjon om innholdet Sorry at jeg gav feil informasjon BTW. Lenke til kommentar
.dat Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Denne er faktisk den beste typen av redbull, imo Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Jamen, om du har flasken stående ved siden av deg, hvorfor søker du ikke bare på bryggeriet på nettet? De har sikkert mer informasjon om innholdet Vel, det er her problemet dukker opp ---> ...På flaskene er det bare en form for arabisk skrift... Endret 13. juni 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
tZar Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Fra: http://www.bevnet.com/bevboard/cgi-bin/ult...c;f=16;t=000066 Red bull(Kratingdaeng)250cc: Taurine........................1,000mg Choline Bitartrate..............50mg Nicotinamide......................20mg Dexpanthenol.....................5mg Inositol...................50mg Lysine........................50mg Vitamin b6..........................3mg Cyanocobalamin......................4mg Caffeine.............................80mg e-124 e-102 e-330 e-211 Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Fra: http://www.bevnet.com/bevboard/cgi-bin/ult...c;f=16;t=000066 Red bull(Kratingdaeng)250cc: Taurine........................1,000mg Choline Bitartrate..............50mg Nicotinamide......................20mg Dexpanthenol.....................5mg Inositol...................50mg Lysine........................50mg Vitamin b6..........................3mg Cyanocobalamin......................4mg Caffeine.............................80mg e-124 e-102 e-330 e-211 6298224[/snapback] Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå