Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

chrysler som dør under fart

Anbefalte innlegg

jeg har en grand voyager 2.5 td 97 mod som klipper under kjøring, symptomene kommer etter ti til 30 mins kjøring. Mister gass, turtellernåla danser tango, glødeplugglampa blinker, bilen dør og servoen kutter. innimellom så gjør den ingenav delene, bare stopper enten det er oppover, nedover, rygging, sving eller rett frem. siste tiden har den begynt å ikke ville starte etter stopp, eller stoppe hele fordømte tiden...

en kompis hadde teori om hjerna, bytta den, og bilen var like gal, merkeverkstedet feilsøkte fant ingenting og skiftet returslanger som var hull i.. ingen forandring.

teoriene verserer, men ingen ser ut til å klare å fikse skiten... bilen er faktisk ellers grei, til å være en 97 mod... registeret går enn så lenge på garanti...

men hva i huleste er dette? ledningsbrudd? jordfeil? help me please... og åssen fikse lettest og billigst mulig? blir snart gal jeg...

må legge til at viskeren bak går når bryteren fremme står på vindusblås, vindu og ansiktsblås. men når den står på fotblås står den stille... dette problemet har visst vært sålenge bilen har levd, uten at noen har funnet ut av det... noen som vet her?

Endret av readytokillmycar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres dette ut som en elektrisk feil. Det kan være dårlig kontakt i tenningsbrytern, et koblingspunkt eller ei halvveis avgnagd ledning f.eks. Fungerer greit kald, men når du har kjørt ei stund vil den dårlige kontakten gi varmgang slik at ting slår seg. Min teori i alle fall, lykke til :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt samme bilen for noen år siden og fant fort ut at alt går gjennom hjernen. Det er nok en feilkopling i forbindelsen til hjernen. Selv gasspedalen er elektronisk på denne bilen. :)

6289697[/snapback]

jamen, burde ikke problemet vært løst ved skifte av hjerna da? for problemet er der like fullt selv om jeg nå kjører rundt med en annens hjerne :D

Lenke til kommentar

Eneste svaret jeg har er at det må være en elektrisk ledning som ligger uten isolasjon og skaper feilene. Bilverkstedene har et diagnose apparat som de kan kople til og se hvor en ev feil ligger. Ta en tlf. til chrysler verksted og få en diagnose, koster ikke mange kronene.

Lenke til kommentar
Eneste svaret jeg har er at det må være en elektrisk ledning som ligger uten isolasjon og skaper feilene. Bilverkstedene har et diagnose apparat som de kan kople til og se hvor en ev feil ligger. Ta en tlf. til chrysler verksted og få en diagnose, koster ikke mange kronene.

6295384[/snapback]

Har vært på merkeverksted, de kjørte diagnose uten å finne feil, fant derimot hull i returslanger og skiftet disse, men uten å løse problemet...

lurer litt på om det kan være dieselpumpa?

Lenke til kommentar

:hmm: Sjekke om tenningslåsen har god spenning fra batteri til starter til tenningslås og tilbake til starter. Har den samme spenning når tenninga er på er det i orden.

(skal ikke hvere spenningsfall)

Lag deg ekstra jording fra batteri til karrosseri og fra batteri til motor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har funnet feilen... men har ikke klart å finne ny del... føleren i innsprøytningsdysen på 1. sylinder er gåen, kjøpte en (ny) brukt, men den var også gåen... hva gjør jeg? de vokser ikke akkurat på trær?

det var forresten et chrysler verksted som til slutt måtte synge ut hva de visste, de kallte det nemlig en foretningshemmelighet... den var så hemmelig at mitt nærmeste chryslerverksted ikke viste noe om det... og de på hovedkontoret i oslo hadde ikke peiling, verken på at de idiotene viste det eller hva som er galt... er nokså mange biler som har denne feilen... hmm.

"det var da ikke dette som var feilen på min bil så da begynte alle med chrysler å klø seg i hodet... jeg kan skryte på meg å ha en unik drittbil...:)"

Endret av readytokillmycar
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...