Klyngve Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hei, eg skal ha meg ny telefon. Eg har sett på W-serien (800,810 og 900). Eg har ikkje funne noko oversikt over kva som er dei største forskjellane her. 900 er dyrast, men penger er ikkje eit stort problem. 810 har minnekort, noko som er praktisk sidan maskina mi har inngang for minnekort. Om nokon kunne komt med nokre samanlikningar av desse telefonane eller vist til sider med slikt, hadde det vore til stor hjelp. I tillegg er anbefalingar av andre merker også bra. Eg har allereie sett litt på nokia sin 6280, men likar ikkje at den skal vere skranglete og har dårleg batteri. Eg vurderer også å kjøpe ein PDA, men er ikkje heilt sikker på om det er nødvendig. Om de har råd for og imot å kjøpe ein PDA i staden for ein vanleg mobiltelefon vert eg også glad. Det skal seiast at eg har ein ypperlig MP3-spelar, så musikkfunksjonar er ikkje veldig viktig for meg i mobiltelefonar. Det same gjeld for kamera. På førehand takk! Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg bruker i dag en W900i og jeg vil påstå at jeg er kravstor ift hvilken mobil jeg bruker. Sammenlignet med andre jeg har prøvd de siste månedene har jeg beholdt denne. Fordi: *Mobilen tar gode stillbilder. *Den har mye internminne og og med støtte for minnekort. *Den har meget god mp3 og radiokvalitet. En stor og nydelig skjerm. Når jeg brukte en D500 og W800i for et par timer her forleden merket jeg med en gang hvor liten disse skjermene er. *Mobilen har raske og responsive taster. *Mobilen er veldig lett å synke med mac * God batteritid - jeg lader hver 3/4 dager * Den har støtte for 3G om du trenger det * Det er ikke mange som har denne mobilen - Den er noe stor som jeg har blitt vant med - Den blir enda større når tastene kommer frem, heldigvis gjør jeg ikke dette. Jeg har ikke noen problemer med å anbefale denne. Jeg bytter mobiler like ofte som folk bytter dynetrekk, og denne har jeg beholdt siden nyttår, og har ingen planer med å bytte den mot noen andre. Lenke til kommentar
T0th Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Jeg er i aller høyeste grad enig med prudent Jeg er strålende fornøyd med min 900, selv etter 4 måneder. Det skal sies at klumpen er solid! Jeg har allerede mistet min i gulvet 4 ganger alt *kremt*, uten at det har etterlatt seg så mye som en skramme! Selv mener jeg den er råkul, en mobil forbi-passerende snur seg to ganger for å se Vekten har jeg ikkeno' problem med. Den er tung iforhold til andre mobiler, men TUNG er den ikke. Blir en vanesak isåfall. Jeg skal ikke oppfordre deg til å kjøpe denne framfor en Nokia, men det er mye positivt å si om 900 Endret 12. juni 2006 av T0th Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg er i aller høyeste grad enig med prudent Jeg er strålende fornøyd med min 900, selv etter 4 måneder. Det skal sies at klumpen er solid! Jeg har allerede mistet min i gulvet 4 ganger alt *kremt*, uten at det har etterlatt seg så mye som en skramme! Selv mener jeg den er råkul, en mobil forbi-passerende snur seg to ganger for å se Vekten har jeg ikkeno' problem med. Den er tung iforhold til andre mobiler, men TUNG er den ikke. Blir en vanesak isåfall. Jeg skal ikke oppfordre deg til å kjøpe denne framfor en knirkete Nokia, men det er mye positivt å si om 900 6289533[/snapback] Også mye negativt. Det finnes INGEN grunn til å velge W900 fremfor W810i om du ikke trenger en 3G telefon med en drømme skjerm. Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 @Neppe Så du mener forskjellen ligger i 3G og større skjerm? Nå skal det sies at stor og god skjerm er bra. @Prudent og TOth Etter det dere skriver regner jeg med at jeg ikke vil bli missfornøyd om jeg velger W900. Men hva taper jeg med tanke på W900 om jeg heller velger W810i? Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvis jeg råder deg til å kjøpe brukt på qxl eller finn (muligens) kan du fort spare de kronene som er i forskjell. Denne forskjellen er ekstremt stor ved å kjøpe ny. Tipper W810i koster rundt 3000 mens W900i koster over 4000,- Det du mister ved å velge W810 er: - mindre intern minne, men dette kompenseres med ekstra minnekort - mindre skjerm - 3G - jeg mener det er mye bedre taster på w900i - bedre manøvreringsknapp Hva får du ved å velge W810i: - mer lyssterk skjerm - innebygd radio - EDGE - en mindre mobil i størrelse og vekt Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg holdt og prøvd begge mobilene for så å gjøre opp en mening. Det virker på meg at du heller mot W810i, og jeg tror at uansett hva du velger så blir du fornøyd. Hvis du er åpen for det kan du ev vurdere 3250. Prøver denne nå, og mp3spilleren kan faktisk konkurere mot walkmanmobilene. Det hadde jeg ikke forventet fra Nokia. Den tar ikke bra nok bilder for min smak, hvilket er synd. Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Ok. Takk for hjelpen! Jeg tror nok det blir en av de to W'ene. Har en Siemens M65 nå, så det meste vil nok være en forbedring (selv om det skal sies at denne telefonen er veldig bra, den er bare blitt litt gammel og utslitt...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå