Tøffe-Tetra Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hei. Jeg har opplevd noen fragdrops når jeg spiller oblivion. Først fikk jeg vite at psuen min ikke leverte nok strøm, men så var det noen som avklarte dette fordi jeg vistnok hadde stor nok psu. Derfor lurte jeg på om problemet kan være det at jeg ikke har en egen strømledning til skjrmkortet. Disse fragdropsene kommer når jeg spiller oblivion og bruker AA. plutselig så detter fpsen ned til 1, og ligger der noen sekunder for så å gå opp og ned fra 1 til 30 . Det kan selfølgelig være noen drivere men jeg mener at jeg har oppdatert med nyeste katalystdriverne. Kortet er et ati radeon x800se 128 mb ddr1 gpuen er r423 Jeg har klokket kortet og derfor lurer jeg på om pci-x16 porten ikke klarer å levere nok strøm. Siden andre x800 kort som har høyere clock blir levert med ekstra strømledning. GPU Clock 533 MHz (original: 425 MHz, overclock: 25%) Memory Clock 412 MHz (original: 350 MHz, overclock: 18%) spørsmål 2 som ikke er fult så viktig, hvordan veit jeg hvem gpu jeg har. everest og andre programmer sier at jeg har r423. men når jeg kikka på prossessoren (bytta kjøler i dag ) så sto det noe sånt som: ati radeon x800se xxxxx (husker ikke hva det sto) 0430AA (eller noe i den duren) betyr dette at jeg egentlig har en r430 gpu, eller tar jeg veldig feil nå? vil du ha noe mer info om oppsettet så si ifra. Takker for alle svar... Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) "fragdrops"? det har vel noe med dine skillz å gjøre mener nok FRAME drops.. Endret 11. juni 2006 av AmdTommy Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 ups. min feil. føler meg litt eid nå gidder ikke å forandre det. for da mister inlegget ditt all mening... Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 sikker på at det ikke er Oblivion som lager problemer for deg? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg veit ikke om det er spillet. men er det trygt å koble til en strømleding til kortet. det er en sånn 4 pins kontakt på kortet som ser ut som en strømkontakt. (ikke en molexkontakt) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Skjer dette når du angriper eller blir angreper i spillet? Hvis det er en strømkontakt lengst vekk fra skjermuttakene på skjermkortet så SKAL det ha ekstra strøm. Hvis det ikke er vanlig molex kontakt, så fulgte det med en overgang sammen med skjermkortet. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 det skjer helt tilfeldig.pcn jeg har er en dell 8400. og det fulgte ikke med ekstra strømkabel. jeg har hørt at man ikke trenger det på x800se fordi det ikke bruker så mye strøm. men siden jeg har klokket det så veit jeg ikke... Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Et overklokket kort trenger mer strøm, så ja, hvis det har egen strømkontakt bør du absolutt koble den til. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Det er en 350W psu i maskinen din som er laget av en ukjent produsent for dell. Strømkabel må kobles til skjermkortet for at det skal fungere skikkelig, hadde ikke kortet trengt den så hadde den heller ikke vært der. Er nok en floppy power kontakt da en PCIE kontakt har 6 pinner og ikke 4 som du sier. Lenke til kommentar
Nikkos Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 tror ikke det har noe med din psu i det hele tatt. Det er nok windows som spiller deg et puss her vil jeg tro. Har lest om dette tidligere, det endte med at vedk formaterte sin win-disk. Bare som et lite tips.... Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 kontakten ligner på en floppy kontakt. men er det trygt å bare koble til denne ledningen. (nå har jeg ingen for øyeblikket) Jeg er litt redd for at det skal ødelegge kortet siden det på flere nettsider står at man ikke trenger å koble til ekstra strøm til x800se. Jeg kommer nok ikke til å formatere windows disiken. skal finne ut en del mer før jeg gidder det. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) ...men er det trygt å koble til en strømleding til kortet... 6288904[/snapback] ...Hvis det er en strømkontakt lengst vekk fra skjermuttakene på skjermkortet så SKAL det ha ekstra strøm. Hvis det ikke er vanlig molex kontakt, så fulgte det med en overgang sammen med skjermkortet. 6288950[/snapback] Endret 12. juni 2006 av galskapen Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Det fulgte da ikke med noen kontakt eller overgang. Ingenting var koblet til. men jeg kan vel prøve. får se på det snart... er litt kjipt om kortet går til helvete. det er et kongekort. klokkevennlig og greit... er blitt veldig glad i det Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 En liten bump. Jeg har nå klart å ta noen bilder av pcn min invendig. Inkludert kontakten på skjermkortet mitt. Ja jeg veit at kabinettet mitt er det man kan kalle virkelig rotete (kaos). men det er ikke noe vindu i det så jeg gir blaffen .Dette er den mest effektive og stille måten jeg har klart å kjøle pc'n min....[link] Kommenter invendig kaos her hvis du vil [link] Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Den kontakten du har tatt bilde av er kontakten til orginalvifta på kortet, så vidt jeg kan se så har ikke dette kortet noen strømkontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå