Gå til innhold

nytt hovedkort eller ny maskin?

subaru1342

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger hjelp til å bestemme meg...

Har som student lite penger og etter nøye omtanke har jeg funnet ut at å oppgradere med nytt mb med cpy og minne pluss kabinett er ganske så langt unna. har fra får en p3 som dere ser.. jeg tenkte kanskje å kjøpe ett nytt hovedkort isteden..ett som kan hjelpe meg med å overklokke denne slik at den holder en stund til. synes xp med sp1 er veldig tregt for tiden! noen som har forslag til ett billig men bra hovedkort for overklokking til prosessoren eller synes dere det er bortkastet penger og at jeg burde vente og heller kjøpe fullt og nytt system?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resten av maskinen din er jo riktig så bra, så jeg vil anbefale at du kjøper nytt hovedkort, prosessor og ram. Det billige blir vel å oppgradere til et AthlonXP basert system.

Jeg kan f.eks komme med følgende forslag til deler:

Asus A7V8X KT400 hovedkort (uten RAID), 1198 kr

AthlonXP 1600+, 550 kr

TwinMos 256MB PC2700 RAM, cas2.5, 638kr

Da får du et fremtidsrettet hovedkort som vil ta AthlonXP+ og Barton prosessorer når de kommer på markedet. Prosessoren har kjempebra pris/ytelses nivå og RAM'en er av bra kvalitet. Dette kommer til sammen på 2386 kroner. Prisene er tatt fra http://www.komplett.no. Det er mulig du finner delene enda billigere andre steder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...