sindrejibb Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Opplever at når jeg redigerer med Adobe Premiere Pro 2.0, tar det veldig lang tid å starte, og når jeg spiller av filmen på monitoren i programmet hakker det veldig, så det blir vanskelig å se. Er PCen min rett og slett svak for redigering? System: Skjermkort: Nvidia GeForce4 Ti 4200 Prosessor: Intel Pentium 4 CPU 2.53 GHz Hvordan finner jeg ut hvilken HD, hvor mye ram jeg har ++? Eller er det nok å vite det der? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 For å sjå kor mykje RAM du har, høgreklikk på Min Datamaskin og velg Egenskaper (Eventuelt trykk windowstast + Pause på tastaturet.) I følge systemkrava til PPro so er no prosessoren din kraftig nok iallfall, men det kan vere lurt å ha minst 1 GB med RAM. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Har 512 MB ram. Er det kanskje litt lite det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det er ikkje usannsynleg at ei dobling eller tredobling av mengda RAM vil gjere at det går lettare. Men før du kjøper, prøv å setje kvaliteten på førehandsvisninga i monitoren til det lågaste, og sjå om det vert betre: Høgreklikk i biletområdet i monitoren, og velg Draft quality under Quality. Er det satt til høgaste kvalitet krev det meir å spele av. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Ok. Når jeg ser på ram, hvilke brikker er gode? I forhold til pris osv? Og hva betyr det hvor mange MHz det er på dem? Er DDR best? Har vært greit med litt info. Hadde kanskje vært best med 1024MB eller 2048MB hvis jeg først skal ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå