Hotel Papa Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Heisann Det har seg sånn at jeg kjøpte en pistol (softgun til 1500kr) av en kompis, som igjen kjøpte den av en fyr som driver med salg av softgun (softguns.no). Han kjøpte pistolen i fjord høst og jeg kjøpte pistolen av han i vår. Da jeg var på spill i dag røyk pakninga i magasinet, og jeg må ut med 500kr hvis jeg skal kjøpe et nytt magasin.. Så lurer jeg på om jeg kan kreve å få et nytt magasin da dette er noe som bør holde i mer enn 6mnd? Det er helt klart at det er en mangel ved magasinet, men siden jeg ikke har kvittering (eller har jo over nettbank) kan gå til www.softguns.no og spørre om et nytt magasin? Skal jeg henvende meg direkte til butikken eller til han jeg kjøpte den av som da henvender seg til www.softguns.no? Takker for svar -EvenruD- Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Du kan i første rund egå på selger (han som solgte til deg). Du nevner Nettbanki - din kvittering der gjelde ikke ovenfor forretningen ettersom du kjøpte brukt). Skal du gå direkte på forretningen må du få opprinnelig kjøpers kvittering for butikkjøpet. Dette på generellt grunnlag. Er det slitedel, håndtert korrekt (også av tidligere eiere etc etc), og betalte du lite for varen i forhold til vanlig bruktverdi (kjøp med forbehold om skader)? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg betalte 1500kr for pistolen og da fulgte det med et hylster, vil tippe en 200-300kr mindre.. Og ja, vi har behandlet det riktig.. Men greia er at dette problemet oppstår når man skrur en skrue for hardt i magasinet, men det står ingen advarsler om dette.. Kan jeg evt bare levere den inn til forhandler og be han reparere da? det er tross alt billigere enn å kjøpe nytt... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Så du har skrudd en skrue for hardt fast, og det resulterte i at magasinet gikk i stykker? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg betalte 1500kr for pistolen og da fulgte det med et hylster, vil tippe en 200-300kr mindre.. Og ja, vi har behandlet det riktig.. Men greia er at dette problemet oppstår når man skrur en skrue for hardt i magasinet, men det står ingen advarsler om dette.. Kan jeg evt bare levere den inn til forhandler og be han reparere da? det er tross alt billigere enn å kjøpe nytt... 6287978[/snapback] Du kan selvsagt betale selv for reparasjon. Skal du ha det på garanti/reklamasjon må du ha den opprinnelige kvitteringen og det må være en reklamsjon/garantisak. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Så du har skrudd en skrue for hardt fast, og det resulterte i at magasinet gikk i stykker? 6288253[/snapback] Ja, men det er flere som har gjort det samma.. ganske logisk at man skal skru til en ting sitter, ikke bare såvidt det er. Men er vel noe annet med dette. Jeg betalte 1500kr for pistolen og da fulgte det med et hylster, vil tippe en 200-300kr mindre.. Og ja, vi har behandlet det riktig.. Men greia er at dette problemet oppstår når man skrur en skrue for hardt i magasinet, men det står ingen advarsler om dette.. Kan jeg evt bare levere den inn til forhandler og be han reparere da? det er tross alt billigere enn å kjøpe nytt... 6287978[/snapback] Du kan selvsagt betale selv for reparasjon. Skal du ha det på garanti/reklamasjon må du ha den opprinnelige kvitteringen og det må være en reklamsjon/garantisak. 6288292[/snapback] Hvis jeg skal selge den snart, kan jeg spørre han i butikken om jeg kan få et nytt magasin hvis jeg gir det jeg har til han sånn at han kan fikse det? Da blir jo magasinet så godt som nytt... Har jeg rett til det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hvis jeg skal selge den snart, kan jeg spørre han i butikken om jeg kan få et nytt magasin hvis jeg gir det jeg har til han sånn at han kan fikse det?Da blir jo magasinet så godt som nytt... Har jeg rett til det? 6288368[/snapback] Skrudd til for hardt, ikke bare tight? Du har neppe krav på å bytte et magasin dur har ødelagt med et nytt uten å betale mellomlegg. Nå vet jeg ikke noe om dette magasinet men skruer kan normalt alltid skrues for hadt til slik at gjenger eller motsstykke ødelegges. Dette er normalt brukers ansvar (skruers). Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Har fabrikken garanti, og evt. hvor lang garantitid har den? Garanti og reklamasjon er to vidt forskjellige ting. Garanti blir gitt av fabrikanten/kjøpsstedet osv. i mens reklamsjon er noe du har krav på i følge forbrukerombudet. Reklamasjon er ikke så "lett" som garanti, den gjelder kun hvis det er en "iboende svakhet i kjøpsøyeblikket". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå