Gå til innhold

bruk av PC som Router. Hvordan?

Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså hva forno?

er det snakk om DHCP? funker fint å bruke en windows maskin til dhcp, det er stabilt for hjemmenettverk. Linux kan også gjøre denne jobben... Hvorfor ikke bare bruke den modemet/routeren du har nå til å tildele ip'er? De fleste modemer som ISP leverer ut nå har DHCP. Kan ikke se meg noen ISP som ikke levere en modem/router som ikke har DHCP...

Håper jeg forstod deg riktig der. Var litt forvirrende når du begynte å snakke om Linux. :hmm:

Lenke til kommentar
det går på en simpel måte med Internet Connection Sharing i WinXP, men jeg vil ha noe stabilt og skikkelig fungerende

6287582[/snapback]

Hvis det er simpelt, så pleier det å være mer stabilt også.

Og si meg, hvordan kommer du på nett med tre PCer hvis du ikke har an router?

Lenke til kommentar
Hvilke prog. finns til dette? Jeg har tre pcen, ingen router, og om jeg kan bruke programvare i windows og redistribituere ip så vil jeg det framfor masse penger på ny router

6287494[/snapback]

Anbefaler deg smoothwall V2 ikke V3 som er en alphautgave og som ikke er testet godt nok ut.En glimmrende brannmur får du i tillegg med IDS, og om du tør å utforske det mere finnes det visse hacks/mods som utfyller smoothwall glimrende på homebrewforumet http://community.smoothwall.org/forum/

her kan du laste den ned http://smoothwall.org/get/ og med en gammel utrangert maskin med 2 nettverkskort og anbefalt spesifikasjon har du det du trenger og den er dønn stabil

Endret av nre1458
Lenke til kommentar
altså hva forno?

er det snakk om DHCP? funker fint å bruke en windows maskin til dhcp, det er stabilt for hjemmenettverk. Linux kan også gjøre denne jobben... Hvorfor ikke bare bruke den modemet/routeren du har nå til å tildele ip'er? De fleste modemer som ISP leverer ut nå har DHCP. Kan ikke se meg noen ISP som ikke levere en modem/router som ikke har DHCP...

Håper jeg forstod deg riktig der. Var litt forvirrende når du begynte å snakke om Linux.  :hmm:

6288571[/snapback]

3 etasjes hus, to personer, cirka 3-400 kvm... har masse plass til bare meg, pappa bruker bare en etasje... Og jeg har ikke router, men jeg har ofte folk her med pcen / LAN, så da slipper jeg å kjøpe ny router... særlig ved tanke på at jeg ikke har masse penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...