Gå til innhold

epox 8k3a feil lesing av temperatur

gorg

Anbefalte innlegg

Hey!

jeg har tidligere skrevet om mitt mobo og min tbird 1400 som lå på 22-25 c med luftkjøling

ettersom jeg har fått min hardcano II så har jeg funnet ut at den er mellom 2-5 c feil, variererom tempen er ca.30 eller 40+

noen som vil fortelle om sine erfaringer om misvisende hovedkort???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har et EPoX 8K3A+. En av grunnene til kjøpet var at det under oppstart kommer opp et bilde av temperaturene og spenningen osv.

Det viser seg i midlertidig at de innebygde temperaturmålerne på dette kortet er ufattelig treige. Når jeg kommer inn i Windows så ligger forsatt CPU-temperaturen på 20 grader, mens mitt eksterne termometer ligger på over 30..

Etter å ha stått på ei stund så utjevner det seg og CPU ligger på 36 f.eks. Det eksterne termometeret viser 3-5 grader over dette igjen, så det er noe rart med temperatursensorene..

Mitt forrige MSI-hovedkort var faktisk bedre på akkurat dette. Det var det "up-to-date"-temperaturer hele tiden. Og HELT nøyaktige! Ellers må jeg si meg fornøyd med EPoX-kortet ellers.. det er stabilt og godt! :smile:

Lenke til kommentar

bra at du er fornøyd. det er forresten jeg også, det eneste jeg skulle hatt var 8x agp, men ellers :wink:

når hardcanoen viser rundt 30 grader viser moboet 27/28

mens cpuen ligger nå normalt på 45 med enermax viften på støysvakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...