Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar pc!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å kjøpe meg bærbar datamaskin.

Skal bruke den til å se filmer, skolebruk, musikk og evt spilling.

Skal ikke ha noe større enn 15,4" og ikke noe mindre enn 14" og bør ha 80 GB harddisk. Prisen skal helst ikke overstige 7000.

Hvilken pc får jeg mest for pengene til 7000 kr ?

Endret av kløæ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har tenkt å kjøpe meg bærbar datamaskin.

Skal bruke den til å se filmer, skolebruk, musikk og evt spilling.

Skal ikke ha noe større enn 15,4" og ikke noe mindre enn 14" og bør ha 80 GB harddisk. Prisen skal helst ikke overstige 7000.

Hvilken pc får jeg mest for pengene til 7000 kr ?

6287056[/snapback]

Skal vel godt gjøres å få noe bedre enn Acer Aspire 1642 til 6990,-. Ikke noen spillmaskin akkurat, men du skriver jo "evt spilling" og til det pristaket du har satt blir det ikke noe spillmaskin å snakke om uansett.

Olav

Endret av olav1974
Lenke til kommentar
Takk for svar!

Hvordan er batteriet på den ? Må nesten ha ett batteri som varer en liten stund :)

6290239[/snapback]

Har ikke erfaring med maskinen, men ut fra at den har en PM prosessor, og et måtelig skjermkort skulle batteritiden være bra. Selvsagt avhengig av størrelsen på batteriet, men siden de reklamerer med at maskinen har lang batteritid er vel batteriet ok. Tipper 4+ på sparebluss...

Olav

Lenke til kommentar
Med det forslaget kan du bare glemme spilling.

Mitt forslag: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Batteritid: 3,5 timer. Denne har X600 som er ok til en del spilling.

6290927[/snapback]

At man kan glemme spilling blir direkte feil, og man bør ikke utale seg hvis man ikke kjenner til denne type skjermkort.

Jeg spiller spill som Medal og Honor serien-Hitman serien-Sims serien-Maxpayne 1-2-Mafia for å nevne noen i medium oppløsning og 1200X800 på skjerm...

Dette er en strålende maskin med kjempegod batteritid, jeg har målt min til 5,18 ved vanlig surfing samt dette er et kjempetilbud.

Denne diskuteres her... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=588740

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Med det forslaget kan du bare glemme spilling.

Mitt forslag: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Batteritid: 3,5 timer. Denne har X600 som er ok til en del spilling.

6290927[/snapback]

Som Jada-jada er inne på så er det mulig å spille med kortet. Begynner å bli lei av disse bastante "...kan du bare glemme spilling"-uttalelsene folk kommer med, når det faktisk er mulig å spille en god del gode titler. Men jeg er selvsagt enig i at det ikke er snakk om noen spill-maskin, slik at om det er en stor interesse, så bør man se seg om etter noe annet. Trådstarter nevner da også spilling bare som en eventuallitet.

Problemet med ditt forsalg er at man ofrer kjempehardware (1 gig RAM, Intel PM og 100 gig HD), for et i beste fall middelmådig skjermkort. I tillegg er maskinen dyrere, har sannsynligvis dårligere batteritid og er over budsjettet.

Olav

Lenke til kommentar

Leste ett sted at Intel 950-grafikken yter på linje med ATI radeon 9000... Det er jo ikke akkurat å skryte av. Du vil dermed kunne få en nesten akseptabel spillopplevelse med Unreal Tournament 2004 (og andre av samme Unreal-motor generasjon) og eldre spill.

Lenke til kommentar

Du vil få en veldig akseptabel spilleopplevese med ut2004 på et radeon 9000/intel 950

Spiller ut 2004 på ganske høye innstillninger på et radeon 7500 kort, spiller CSS og half life 2 på 1024x768 med alt på det laveste på omtrent 30-70 fps veldig fint også, Call of duty 2 går også veldig fint selv om fpsen ikke akkurat er uberhøy

Begynner og bli temmelig lei av folks utspill om at man kan bare glemme og spille på den og den pcen, og det og det skjermkortet, ikke kom med bastante uttalelser om ting man ikke kan noe om, og ikke undervurder skjemkort så sykt, men kan være enig om at den førstnevnte laptopen er uegnet til nyere spill, den har et skjemkort som er litt dårligere en intel 950 og vil ikke klare og dra de tyngste spillene som fear og far cry, men vil nok ta spill som er blitt noen år gamle og som ikke er så tunge og den tar nok half life 2 brukbart også. Skal du derimot spille litt tyngre spill gå for gå for pc nr 2

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar

Håper ikke noen ser på mine påstander som bastante. Men jeg har erfaring med Radeon 9000 og spill (og før det igjen, integrert og spill, noe som ikke var bra, les under). Dette var riktignok fra den tid Radeon 9000 var brukbart (når UT2003 var helt nytt) og ikke nåtiden.

Vil tro at matmoms har rett i forbindelse med ytelse på en moderne PC med Intel 950. Fordelen med dagens integrerte kort er at de ikke tilkludrer grafikken (texturfeil, gliches etc.) slik som en god del integrerte brikker gjorde i gamledager (grunnen til de bastante påstandene fra enkelte folk).

Lykke til med PC valget!

Lenke til kommentar
Håper ikke noen ser på mine påstander som bastante. Men jeg har erfaring med Radeon 9000 og spill (og før det igjen, integrert og spill, noe som ikke var bra, les under). Dette var riktignok fra den tid Radeon 9000 var brukbart (når UT2003 var helt nytt) og ikke nåtiden.

Vil tro at matmoms har rett i forbindelse med ytelse på en moderne PC med Intel 950. Fordelen med dagens integrerte kort er at de ikke tilkludrer grafikken (texturfeil, gliches etc.) slik som en god del integrerte brikker gjorde i gamledager (grunnen til de bastante påstandene fra enkelte folk).

Lykke til med PC valget!

6296418[/snapback]

Det med bastante påstander var ikke spesielt rettet mot deg, men mot en del folk her på forumet generelt, må bare si jeg synes det er litt rart hvis ut2004 ikke går så bra på et 9000 kort når et 7500 faktisk tar det ganske bra, leste i en benchmarktest at radeon 9000 får ihvertfall 70-80% mer score en radeon 7500

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...