GLOCK05 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hei ! Jeg har kjørt Pc Mark 04 test på en bærbar pc. Hele testen ble kjørt og resultatet ble vel som forventet, bortsett fra grafikktesten. Da jeg kjørte denne separat fikk jeg ca 50% økning på denne ( ca 4300 mot 3300 ). Da jeg kjørte de andre testene separat fikk jeg ca samme resultat på disse som da jeg kjørte hele testen. Noen som vet hvorfor det blir en sånn forskjell ? PCen det gjelder er en Medion-PC med X700XL grafikkort. Total Pc Mark 04 score er ca 3500. Total 3D Mark 03 score er ca 4000. På forhånd takk for alle gode tips! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 det er to helt forskjellige tester, og de tester forskjellige deler av systemet... Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 3d mark tester skjermkortet? og pc mark tester hele greia, cpu, ram, skjermkort? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 jeg tror ikke pc mark tester skjermkortet, egentlig, iallefall ikke på samme måte som 3d mark... Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Hei ! Jeg har kjørt Pc Mark 04 test på en bærbar pc. Hele testen ble kjørt og resultatet ble vel som forventet, bortsett fra grafikktesten. Da jeg kjørte denne separat fikk jeg ca 50% økning på denne ( ca 4300 mot 3300 ). Da jeg kjørte de andre testene separat fikk jeg ca samme resultat på disse som da jeg kjørte hele testen. Noen som vet hvorfor det blir en sånn forskjell ? PCen det gjelder er en Medion-PC med X700XL grafikkort. Total Pc Mark 04 score er ca 3500. Total 3D Mark 03 score er ca 4000. På forhånd takk for alle gode tips! 6286840[/snapback] Jeg gjentar meg selv for å prøve å presisere litt. Det dreier seg altså om Pc Mark 04 Jeg har fullversjon av denne, og der kan man spesifisere om man vil kjøre alle deltestene ( som gir PcMark score, men der man også kan se på delscorene ) eller bare enkelttester. Det er forskjellen på grafikktestscoren, om jeg kjører alle testene i en omgang eller kun grafikktesten for seg, jeg lurer på. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 og du er sikker på at det er samme grafikktest? er det det, så kan det jo ha noe å si at de andre testene har fylt opp minne som de ikke fyller opp når du bare kjører grafikk testen. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 jeg tror ikke pc mark tester skjermkortet, egentlig, iallefall ikke på samme måte som 3d mark... 6287136[/snapback] Tester vel ikke på samme måte nei. Men den kjører noe "3D Fillrate / Polygon" samt "Graphics memory". Dette sier meg ikke så veldig mye. og du er sikker på at det er samme grafikktest? er det det, så kan det jo ha noe å si at de andre testene har fylt opp minne som de ikke fyller opp når du bare kjører grafikk testen. 6290060[/snapback] Jeg kan vel ikke være sikker på at det er samme test. Men det er jo snakk om å krysse av de testene en ønsker å kjøre, event. komplett kjøring av hele testen. Men kanskje det er noe i at memory blir fylt opp, selv om det er 1 GB på den ? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 det kan være. fill-rate er jeg ikke sikker på hva er, men jeg tror det er hvor fort GPU klarer å fylle polygoner med farger. når det gjelder grafikk minne, så har skjermkortet et eget minne, og da tester den vel skrive og leste hastigheter til dette... en viktig ting, hvis skjermkortet ditt har delt minne, så betyr det at det bruker vanlig system ram som eget minne, noe som kan påvirke testen, men da må det utvide seg under stor last, og det vet jeg ikke sikkert om er mulig.. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) det kan være.fill-rate er jeg ikke sikker på hva er, men jeg tror det er hvor fort GPU klarer å fylle polygoner med farger. når det gjelder grafikk minne, så har skjermkortet et eget minne, og da tester den vel skrive og leste hastigheter til dette... en viktig ting, hvis skjermkortet ditt har delt minne, så betyr det at det bruker vanlig system ram som eget minne, noe som kan påvirke testen, men da må det utvide seg under stor last, og det vet jeg ikke sikkert om er mulig.. 6290479[/snapback] Takk for svar anyway. Er faktisk ikke sikker på om X700XL kortet har delt minne. Dette er det som står om kortet på Din Sides test: "ATI Mobility Radeon X-700XL PCI Express, 128 MB" Endret 12. juni 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå