Stigma Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hei, Jeg har lest flere steder at du er annbefalt 25aamp eller mer 12V for SLI systemer. Samtidig ser jeg mange PSUer som skal være designet for å støtte SLI, men mange (de fleste faktisk) har ikke noe i nærheten av 25amp på 12v. De har mellom 14 og 16 amp ofte. Er dette i det hele tatt nok til å drive SLI + en tung CPU og noen ekstra ahrddisker f.eks. på full load? Jeg lurer på om det er noe jeg ikke helt har forstått... er 25amp estimatene helt overkill? Er det dise "SLI" PSUene som er underkill? Please make me understand =P Jeg ser forøvrig etter en PSU som jeg skal sette inn i serveren min, som har en hel haug av harddisker å drive (men lite annet). Det er derfor jeg ser etter en god 12V rail. -Stigma Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Ingen ekspert, men den nye standarden for PSU tillater ikke over 20 A på hver 12 v rail og er derfor fordelt over flere. (SSI EPS 12V og ATX 12V 2.01.) Skal også føre til mer stabilitet og kjøligere gange?! "Moderne" kraftige PSU har gjerne 2-4 12 v rails. 25 A estimatet tar utgangspunkt i muligheten til å kunne kjøre hele systemet fra den med god sikkerhetsmargin. En 6800 ultra trekker 4,32 A av en +12v rail. se faq. 1HD trekker ca 0,7A Endret 11. juni 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå