Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst nettverk i en annen etasje

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en d-link switch på 'data rommet' som befinner seg nede i en kjeller. Jeg prøvde for en stund siden en trådløs router, men signalet som skulle gå opp i stua mi som befinner seg en etasje over ble hele tiden for dårlig eller at det hele tiden forsvant. Så jeg byttet over til vanlig switch og bruker i dag kabler.

Men jeg har lyst til og lage til en 'trådløs sone' oppe i stua, men jeg lurer derfor på hva utsyr jeg egentlig trenger? Kan jeg bruker den switch'en jeg har og kanskje kjøpe et trådløst akksesspunkt som jeg kobler til med en kabel igjennom den swich'en jeg har nå. Vil dette virke? Eller bør jeg bytte ut switch'en med en trådløs router og heller kjøpe en ekstra antenne?

Er det noen som har noe peiling på dette? Hva vil virke i sammen med hverandre?

Takker på forhånd

-Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den beste løsningen er å legge kabel opp dit, og koble på et accesspunkt og sette opp på stedet der du får dekning der du trenger.

6287900[/snapback]

enig med TheBoz, kable så lang du kan og sett opp AP (evt. med bedre antene hvis du trenger større dekningsdiameter)

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar
Evt. er det mulig å bruke en repeater som gjenntar og forsterker signalet slik at trådløs-sonen utvides.

Men... det er ingen garanti for at det vil fungere tilfredstillende.

-Stigma

6288163[/snapback]

Dette kan være litt kranglete, siden forskjellige leverandører har forskjellige måter å takle det på. Men en standard har vi og det er WDS, og det har jeg erfaring med at fungerer helt fint på tvers av merker. Med WDS må du huske på at du må ha støtte for det både på første og andre basen.

Lenke til kommentar
være litt kranglete, siden forskjellige leverandører har forskjellige måter å takle det på. Men en standard har vi og det er WDS, og det har jeg erfaring med at fungerer helt fint på tvers av merker. Med WDS må du huske på at du må ha støtte for det både på første og andre basen.

6288295[/snapback]

Eventuelt så kan man passe på å kjøpe alt fra en leverandør, selv om det binder deg opp en del.

Jeg har gjort det før:

post-53407-1150052812_thumb.jpg

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...