Gå til innhold

Western Digital Død?

Xvani

Anbefalte innlegg

Hei!

Kortversjon

Under oppstart henger det under "checking for primary disk. Den finner aldri noen master. HD lampen lyser konstant, men ingen jobbelyder. Har prøvd med forskjellige IDE kabler og IDE "spor" i dag installerte jeg MBM, har det noe med saken å gjøre?

- Er disken kaputt???

HJELP!!!

-------------------------------------------

Langversjon:

Har akkurat kjøpt ny AMD XP 1800+, MSI K3 Ultra 2 og 256 MB Twinmos ram. Og putta inn mitt gamle ti200 kort. I går fungerte alt kjempeflott med unntak fra en liten HDD (hard disk) feil under formattering av min WD800BB. (noen lesefeil eller noe)

I dag da jeg startet maskinen hang den først i windows. Tenkte "jøss" men reboota likevel, fikk da: could not read from disk, deretter rydda jeg litt lednigner, og bestemte meg for å prøve en gang til. Da virket det utrolig nok! (hadde ikke gjort noe)

La da inn MBM (Les nå kortversjon)

------------------------------------------

TIL ALLE:

Prøvde nettopp å putte in WD disken som SLAVE i min p3 500mhz, det fungerte dårlig. HD lampen lyser konstant, men ingen jobbelyder fra HD'en. Har resatt BIOS

Hjelp!!! ;( tusen takk for alle svar..

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-10-10 20:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med 1gb wd hd. Pælman, tror motoren var gåen, den jeg har nå må sendes inn etter ett år. Hder er ikke hva de engang var, i kvalitet. De har jo tre års garanti når de kjøpes (iallefall til januar). så se om du kan få en ny, ellers så er Wd sitt testprogramm greit. Sjekk hjemmeside. Fiksa min, sendern uansett

Lenke til kommentar

tror jeg skal levere den disken jeg, men jeg husker ikke hvor jeg kjøpte den! Ikke finner jeg kvitteringen heller.

Kan jeg sende rett til Western Digital?

Mener å husker at det var Psdata/komplett jeg kjøpte av, kan jeg snakke med de? Har ikke hatt disken lenge...

Lenke til kommentar
Quote:

Xvani skrev (2002-10-10 21:34):

hum, nå er jeg trøtt.......... hva heter driverne til IDE kontrollerne? finnes det noen? Har akkurat fått hk, så det blir nok ikke aktuelt å modde på det nei :smile:...

Om du vil ha nye drivere må du til brikke sett produsente. Eller til hovedkort produsenten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...