Gå til innhold

Nye skiva til Karpe Diem (Rett_Fra_Hjertet)

eikum

Anbefalte innlegg

Det første jeg la merke til og likte med Karpe Diem var at de faktisk har veldig meningsfulle tekster i forhold til veldig mange andre.

6291925[/snapback]

I forhold til hvem? Kan du komme med noen eksempler?

6292089[/snapback]

Hvis vi skal holde oss i samme sjanger.. Uten at jeg har hørt for mye på dem, så kan jeg kanskje nevne Dirty Oppland uten å bli drept..

Hvis vi ikke holder oss i samme sjanger, så.. ja,er det en annen historie:p

Men det er ikke så viktig hvem som har mindre meningsfulle tekster enn dem. Bare at de faktisk har meningsfulle tekster..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dirty Oppland er jo ikke akkurat kjent for å legge for mye mening i tekstene da. Er ikke det de satser på, de satser/satset på flow, punchlines og fantasifulle ordspill. Ingen slår de der. Blir som å si at Karpe Diem er fårlig fordi de, iforhold til Dirty Oppland ikke har like bra punch-lines, da Karpe ligger i en helt annen gate.

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

flodhest: sant det..

Propaganda: si hvorfor da? Og forresten.. det går ikke ann å "mene" om noen har meningsfulle tekster eller ikke. Det er ikke noe man kan mene noe om. Enten har de det,eller så har de det ikke. Om disse meningene er relevante og interessante for deg,er en helt annen ting.. Du klarer vel ikke relatere deg til temaene..? (gikk utifra at du er etnisk norsk, unnskyld om jeg tar feil) Men de tar jo veldig mye utgangspunkt i hvordan det er å være av etnisk minoritet i Norge..

Lenke til kommentar
Synes de har gjort det utrolig bra med denne skiva. De rapper ikke bare om meningsløse ting slik som en del amerikanske rappere gjør, en del av sangene deres er faktisk meningsfulle og de har visst solgt til gull etter hva jeg hørt.

Forresten Oovz, du gikk på OHG eller?

6287354[/snapback]

Yessir. Gikk ut i fjor :thumbup:

Og det er seff lurt av dem å droppe en "party"-single for å skaffe seg buzz blant mainstream-heads. Men jeg blir så sinnsykt skuffet, fordi den rappen Megdi dro i Ereksjonelt-revyen var dritbra, særlig med tanke på innhold. Vet ikke om du så den, men hun opera-jenta som var med på refrenget satt stemningen sinnsykt bra. Lurer på om de spilte den inn i studio i det hele tatt, hadde vært kult å ha den.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg skjønner ikke at dere kan si at karpe ikke har beats osv. De har jo de feteste beatsa. Og de er både seriøse og useriøse ting. Sangene får meg til og le, men også tenke over ting. Piano er litt anderledes enn det de har laget før. Men litt variasjon er da bra!! Sangen fenger også :w00t:

Plata er bra, synes jeg. Sangene er liksom ikke like, men like vel "karpe diem". Jeg elsker plata. Og råder alle de som ikke har den til å kjøpe den! Mine favoritter er "Kampen mot klokka" og "Fem om morningen". "Identitet som dreper" er også utrolig bra. Magdi først på norsk også på arabisk. På slutten kommer Fadlabi inn (: det er utrolig pent! Hele plata må rett og slett oppleves, for ikke å snakke om konsertene <3

Og banansplitt , hvorfor liker du ikke deja vu?

Cool ned testosteronet :)

Endret av Ninaah
Lenke til kommentar
Jeg digger karpe, greit at noen ikke liker musikken hans, men å si at sangene hans er for barn er vel litt drøyt.

6497957[/snapback]

Hans? Er to karer, Megdi og Chirag...

Og hva skal man ellers si når størsteparten av airtime de får er på barne-TV? Leste forøvrig en artikkel fra en konsert de hadde. Journalisten hadde ikke maktet å finne bedre intervjuobjekter blant publikum enn et par fjortisser som skulle "gifte seg" med Megdi når de ble voksne.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Norsk rap er sinnsykt mye bedre enn hva det var ihvertfall, mange flinke produsenter og rappere som kommer opp, "problemet" er at nesten ingen behersker kunsten å lage sanger som både tilfredstiller mainstreamere og hip-hopere. Ergo ender utgivelsene enten med; bra musikk som ingen kjøper, eller rævva musikk som selger. Forøvrig hater jeg Karpe Diem, glatt glad-rap som ikke fenger meg på noen måte, produksjonen er veldig gjennomsnitts og rappingen er ingenting å rope hurra for. Virker som noen sympatiske gutter, men fuck det. Velger mange norske "gutteromsrappere" foran Karpe anyday.

Lenke til kommentar
Norsk rap er helt jævlig. Dette er intet unntak.

De fleste norske artistene får meg til å tenke på følgende:

EY! Hatere, ta og sug på en AG, host på avtrekkeren og sprut som en drage...

og andre fjortisrappere. :)

6499662[/snapback]

Det finns unntak.

Gode gamle Tee Prod er i mine øyne norsk kvalitets rap.

Lenke til kommentar

6499662[/snapback]

Det finns unntak.

6499909[/snapback]

Dønn enig! Liker ikke rap eller den slags, men Tommy Tee & the Warlocks er faktisk skikkelig bra. Rapgame og Flashbacks :thumbup:

Lenke til kommentar

6499662[/snapback]

Det finns unntak.

6499909[/snapback]

Dønn enig! Liker ikke rap eller den slags, men Tommy Tee & the Warlocks er faktisk skikkelig bra. Rapgame og Flashbacks :thumbup:

6507496[/snapback]

Tommy Tee - Bonds, Beats and Beliefs/Norske Byggeklosser - Ingen over, ingen ved siden. Tommy er den eneste som noengang har produsert gode beats i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...