Gå til innhold

Nye skiva til Karpe Diem (Rett_Fra_Hjertet)

eikum

Anbefalte innlegg

Hei folks!

Noen som har hørt den nye skiva til karpe enda? Hørte den først i går, er meget fornøyd med den.. Alle sangene er like bra etter min mening..

Beatsa kunne de ha jobbet litt mere med, men HALLO de er norske... Så kan nesten ikke sammenlikne dette med 50 cent ect...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folks!

Noen som har hørt den nye skiva til karpe enda? Hørte den først i går, er meget fornøyd med den.. Alle sangene er like bra etter min mening..

Beatsa kunne de ha jobbet litt mere med, men HALLO de er norske... Så kan nesten ikke sammenlikne dette med 50 cent ect...

6285590[/snapback]

Tja eneste låta jeg digga ganske bra av Karpe var Kunsten å være inder.. og en mixtape låt jeg ikke finner igjen navnet på for tiden, plager meg litt for den var fet.. Men skal nok sjekke ut denne her også, fett og se åssen norsk hip-hop utvikler seg selvom alt ikke går i riktig retning(etter min smak that is)

EDIT:leif stakk innom

Endret av c3rfik
Lenke til kommentar
Beatsa kunne de ha jobbet litt mere med, men HALLO de er norske.

6285590[/snapback]

Å komme fra Norge er ingen unnskyldning for å lage dårlig beats..

Karpe Diem har i mine øyne bare blitt værre og værre, og dette er kanskje musikk jeg kunne ha digga, hvis jeg hadde vært 11.

Hjelper vel ikke helt på imaget når de har konsert på barne-tv der 6 år gamle kids står å bouncer med sykkehjelmer og legoklosser.

Sorry ass, Karpe Diem er utrolig dårlig, og kan legges i kategorien kjip pop-musikk

Lenke til kommentar

Jeg synes gutta har tapt seg veldig. Begge to gikk på samme videregående som meg, og husker de hadde et nummer i revyen det første året jeg gikk der som var sinnsykt bra. Handlet om en jente som ble voldtatt. Etter å ha hørt den låta får jeg nesten brekninger når jeg hører hva de driver med nå om dagen.

"La oss dra til straaaaaaaaanda..." :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg synes gutta har tapt seg veldig. Begge to gikk på samme videregående som meg, og husker de hadde et nummer i revyen det første året jeg gikk der som var sinnsykt bra. Handlet om en jente som ble voldtatt. Etter å ha hørt den låta får jeg nesten brekninger når jeg hører hva de driver med nå om dagen.

"La oss dra til straaaaaaaaanda..."  :thumbdown:

6286871[/snapback]

Trur mye av grunnen til at de har blitt dårliger er pga at de signa med Klovner..De kjører jo typisk klovner stil nå, og akkurat som med Klovner, så fenger det for små kidsa.,..

Lenke til kommentar

6286871[/snapback]

Trur mye av grunnen til at de har blitt dårliger er pga at de signa med Klovner..De kjører jo typisk klovner stil nå, og akkurat som med Klovner, så fenger det for små kidsa.,..

6286929[/snapback]

Uff får frysninger... klovner var greit når norsk hip hop lå på et relativt lavt nivå, men slik som nivået har blitt høyere de siste årene holder det ikke mål for folk som vil ha hip-hop med mening og feite beats..

Lenke til kommentar

Har ikke hørt det nye albumet, men det meste annet jeg har hørt av dem har falt i smak. Glasskår EP'en var jo genial. De vet hva de driver med, og om noen år tror jeg de vil dominere rap-scenen i Norge. De lager låter som alle kan like, båre hardcore rap-fanatikere og de som hører på liste-pop. Kan absolutt ikke sammenlignes med Klovner i Kamp som verken kan rime, skrive tekster og som har den mest standard a4-flowen det er mulig å oppdrive. Vet mange som hater på Karpe Diem, men jeg tror mye av grunnen er nettopp det at musikken deres er så universal, noe ikke underground hiphop-folk kan takle. De vil høre på musikk som allemennheten ikke har hørt om.

Ps. det er selvfølgelig lov å ikke like Karpe Diem, men da bør dere kunne argumentere for det. Barnslig? 50 Cent (hvis du ser bort i fra de gamle mixtapesene hannes) er barnslig.

Lenke til kommentar

6286871[/snapback]

Den sangen (Piano) er jo etter min mening ikke en typisk Karpe sang.. Jeg vil tror at de har lagd denne sangen nettopp fordi at mange vil like den, nettopp fordi denne sangen er gankse fengende! Og nå som de slepper ut plate, kommer flere til å kjøpe den nettopp fordi dem likte "Piano" sangen..

Tror dette er ett salgs triks :p hehe... Etter de 3 gangene jeg har hørt albumet så er ikke resten av sangene sånn som denne.. Men Karpe skal ha for at de har veldig veldig bra tekster på sangene side..

Lenke til kommentar
Har ikke hørt det nye albumet, men det meste annet jeg har hørt av dem har falt i smak. Glasskår EP'en var jo genial. De vet hva de driver med, og om noen år tror jeg de vil dominere rap-scenen i Norge. De lager låter som alle kan like, båre hardcore rap-fanatikere og de som hører på liste-pop. Kan absolutt ikke sammenlignes med Klovner i Kamp som verken kan rime, skrive tekster og som har den mest standard a4-flowen det er mulig å oppdrive. Vet mange som hater på Karpe Diem, men jeg tror mye av grunnen er nettopp det at musikken deres er så universal, noe ikke underground hiphop-folk kan takle. De vil høre på musikk som allemennheten ikke har hørt om.

Ps. det er selvfølgelig lov å ikke like Karpe Diem, men da bør dere kunne argumentere for det. Barnslig? 50 Cent (hvis du ser bort i fra de gamle mixtapesene hannes) er barnslig.

6287339[/snapback]

Hæ? er ikke Klovner i kamp og Karpe Diem likt? Er jo akkurat samma pop fasiten som blir brukt jo.

Og er det en ting som er sikkert, så kommer aldri Karpe Diem til å dominere den norske rap-scenen.

Lenke til kommentar

Å si at Karpe Diem ikke har mening i tekstene sine, er bare tåpelig. Og feil. Må ha blitt sagt av noen som ikke kjenner til dem. Greit at "Piano" ikke ikke var den mest innholdsrike og viktige teksten, men som sagt over her så tror jeg det er for å få solgt litt. Det er gjerne sånn med første singel av et album. De må jo skaffe seg publikum.

Det første jeg la merke til og likte med Karpe Diem var at de faktisk har veldig meningsfulle tekster i forhold til veldig mange andre. Det er faktisk en del viktige ting i Piano også, om man bare gidder å høre etter.

Jeg kan nevne Kjære Mamma, Kunsten å være inder, Glasskår. Osv osv..

Det er jo drittfett at de forteller om hvordan Norge er og hvordan det er å bo her, med minoritetsbakgrunn.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at Karpe Diem har gjort et godt stykke arbeid for norsk hip-hop, EP'en Glasskår gav publikum noe spennende å høre på. Angående låten piano så er det klart at det må oppstå delte meninger, Guttene har tydeligvis peilet seg inn på en større publikumsgruppe.

norsk rap anno 2006: Tiern&Lars - skaper noe nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...