Gå til innhold

Riva tnt2 ultra problemer

Spinner109

Anbefalte innlegg

Jeg har et Creative Riva TNT 2 Ultra kort som er f****.

Kan stille oppløsningen til hva det måtte være, men stiller jeg fargedybden til mere enn 256 farger, låser alt seg. (bruker originaldriver)

Hvis jeg installerer driverne til Nvidia, vil den automatisk sette fargedybden til 32bit, og da låser alt seg.

Prøvde XP, men det satt også fargedybden rett til 32bit, og da var det bsod.

Etter restart kom det opp error-report der det stod at driverne til skjermkortet forårsaket ustabiliteten.

Er det skjermkortet som har tatt kveld???

Står i en P3 500, 128MB RAM, Gigabyte Ga-6vxe hovedkort.

Hvilket skjermkort burde jeg da kjøpe fot å erstatte TNT 2 kortet???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd en reinstall av windoze?

hvilket skjermkort du skal velge kommer ann på økonomien din, har du mye penger er vel Radeon 9700 Pro det beste, men trenger du et kort som gir mye for pengene og er relativt billig er GF4 Ti4200 64/128Mb et meget bra alternativ

Lenke til kommentar

Sorry for å si dette, men det skjermkortet ditt er lagd for å hives i søpla.

Regner med at ikke du bruker maskinen din til å spille no særlig med, (vil jo ikke være mulig med det kortet,) så jeg ville anbefalt deg å kjøpe deg et Matrox G400/G450/G550. Du får ingen problemer med det, samtidig som at et av de kortene vil gi skjermen din et helt nytt liv. Du vil også merke det, siden skjermbildet vil bli mye mer behagelig å se på, da det blir skarpere og helt flimmerfritt. En kamerat av meg har tilnærmet likt oppsett som deg, og jeg får vondt i huet etter en halv time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...