NERV Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Skal ha et kompaktkamera til ca 3000. De fleste bildene jeg tar er innendørs og jeg ønsker et som tar greie bilder selv uten sollys. Noen tips? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Skal ha et kompaktkamera til ca 3000. De fleste bildene jeg tar er innendørs og jeg ønsker et som tar greie bilder selv uten sollys. Noen tips? 6285236[/snapback] Dessto mindre lys (blits eller sollys) desto høyere ISO, lengre lukkertid eller større blenderåpning (mindre tall) som igjen fører med seg øket kornethet/støy, kamerabevegelse, liten dybeskarphet, uskarpt grunnet kvalitet på objektiv. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Evt. et med bildestabilistor. Panasonic Lumix FX-01. Canon Ixus 800 IS, Nikon Coolpix P3/P4, Pentax Optio A10. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg ser Fuji kommer med et nytt kamera med iso 2300. Panasonic reklamerer med at de kan ta bilder i mørke rom, men leste en test hvor de sa det ga kornete bilde. Jeg har Pentax nå og det er knalldårlig i mørket, tror ikke jeg velger Pentax igjen. Nikon kjenner jeg ikke til. Lenke til kommentar
Habbba Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Panasonic reklamerer med at de kan ta bilder i mørke rom, men leste en test hvor de sa det ga kornete bilde. 6291241[/snapback] Panasonic Lumix FX-01 har en "High Sens."-innstilling som tar bilder med ISO opp til 1600. Det egner seg for motiver som beveger seg innendørs. ISO 1600 blir ganske kornete, men det er bedre med et kornete bilde en ingen bilder. FX-01 har også mulighet for å bruke "Slow Shutter", noe som egner seg bra til å ta innebilder av motiver som ikke er i bevegelse. "Slow shutter" + Optisk bildestabilisator gir gode innebilder. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Samtlige tester rapporterer at FX01 gir VELDIG kornete bilder, selv ved ISO100. Man kan sikkert få ok bilder med lengste lukkertid og kameraet på et stativ, men da kan man ikke ta bilder av folk. Skjønt, har ikke testet det selv. Har vel lest på forumet at enkelte anbefaler det, men da ikke på bakgrunn av innebilder, som trådstarter her prioriterer. Lenke til kommentar
Habbba Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 DigIT.no sier følgende i sin test: Med FX01 har Panasonic endelig klart å hanskes med den bildestøyen som har plaget enkelte tidligere modeller. Alle ISO-verdiene som er normalt anvendelige (ISO 80-400) oppviser et støynivå som er høyst akseptabelt. FX01 må ikke forveksles med for eks LX1, som i følge tester har mye støy selv med lav ISO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå