Boralis Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Har montert et pe kort fra msi og dette lover bra,kjører nå på 3,4 stabilt,en annen ting som er nytt på dette hk er att det er agp/pci lås noe msi ikke har hatt før.resten av mitt oppsett vises under Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Snekker`n du trenger å oppdatere signaturen din da... Jeg trodde jeg oppgraderte PC'n min ofte jeg... men du tar kaka Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 OK,nå er den oppdatert Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Gratulerer med nytt HK Snekker`n! Tenker det er Ok å bli kvitt V kortet. Hvor kjøpte du det forresten? Var inne på PS data, og så der at det hadde dette kortet, men stussa litt når jeg så at det sto oppført med i845e chipset. Trodde dette kortet var basert på PE chipsettet....? Litt off topic: Så en annen plass på forumet at noen nevnte noe om at man kunne kjøre mem. freq. høyere på P4B533E kortet med å forandre en jumpersetting.... Vet du noe om dette? Har forresten bytta tilbake til E kortet, da V kortet virket ustabilt. Kunne vært TwinMos Rammen også, men sendte alt tilbake, og valgte E kortet i påvente av PE. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Jeg kjøpte det på psdata ,bestilte det i går kl 1500 og hadde det hjemme på døren i dag kl 0900(nord Norge)det står på ps sin side og heter 845 pe max2. Når det gjelder spm 2 så så også jeg den linken og tror det var byggern som hadde den ,prøv å søk i forumet det skall ikke vere så vanskelig å finne. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Snekker`n, jeg har sett litt på det kortet selv, kjekt å se at MSI omsider inkludrerer PCI/AGP lock. Men lurer på et par ting som sikkert du eller noen andre her på forumet kan svare på: - Hvilke valgmuligheter har du i bios med tanke på spenninger på prosessor, minne og agp? - Hvilke MEM/FSB valg er det i bios når FSB er over 133MHz? - Har du/dere funnet noen tester av dette hovedkortet på interenett? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Hei Byggern, når det gjelder spenninger kan disse justeres i bios som følgende:prosessor fra 1,550 til 1,850 v, minne fra 2,5 til 2,8 v agp fra 1,5 til 1,8 v Mem/fsb har kun 4 innstillinger de er 200,266,333,auto,du får ikke opp andre valg om du klokker systemet noe som er dumt og som jeg håper de kan fikse med en biosoppdatering,imidlertid så kjører jeg med prosessorn på 150 x 21=3,15 og da viser bios under oppstart minnet på 374 det samme gjør også si soft sandra.jeg klarer også å kjøre prosessorn på 3,4 på dette kortet med da går minnet ned til 332 mhz dette er likevel bra da jeg på p4b533-v kun kom opp i 3,25-3,3 men da måtte jeg ha minnet på 266. Kortet lover veldig bra det er bare en minus og det er som sagt att du ikke får opp andre minnevalg i bios når du klokker Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Dette høres svært lovende ut. Det spørs om ikke dette må testes. Dersom vi er heldig, så kommer det gjerne et lite triks som tillater 4/3 MEM/FSB med FSB over 133MHz på dette hovedkortet også. Nå er bare problemet hvilken utgave som skal velges. Gigabit LAN høres jo kjekt ut :smile: Bluetooth er vel ikke så nyttig. Vi får se. Takk for svaret Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Vi får håpe det,en annen ting er att på den utgaven med raid skall det vere mulig å bruke disse til vanelige ide tilkoblinger de blir vist reg som ide3 og ide4 med en master og en slave på hver Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Enten har Snekker'n mye penger, eller så prioriterer han jævl.. bra:razz: Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 han selger vel sikkert unna sine gamle systemer :wink: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Vist du jobber som meg ca 12 timer pr dag og samtidig behandler komponentene forsiktig å selger dem etter hvert så får man råd og det blir ikke så svimlende dyrt.Kjøpte forresten en komplett amd maskin for vel ett år siden den betalte jeg 3000,- for med skjerm,hadde den ca 1 mnd solgte den for 9000.- så alt er ikke tap Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Du er jammen en luring:wink: Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Snekker'n: hva jobber du med? Snekker? Hvor mye tjener du i året?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Ja jeg er snekker,selvstendig neringsdrivende(eget firma) lønn sånn passe,nok om den saken,jeg overlever. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Tror dere at dette kortet vil etter en stund støtter ddr400? Kanskje med en bios update? Jeg er også ute etter et nytt hk, siden jeg trenger et hk som har pci/agp lock. Dette kortet har vel det?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 Regner med att msi vil komme med en biosoppdatering for støtte av ddr 400, de har vert flinke tidligere til å komme med oppdateringer,kortet har agp/pci lås noe som har vert det største savnet på tidligere msi kort,ellers virker kortet veldig bra og stabilt prismessig er det også svert gunstig Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 hva tror du om en 2.4 med 533 bus på dette kortet? Vil jeg ha store muligheter til å klokke høyt med dette hk? Jeg klarte [email protected] på asus p4s533 stabilt. Da regner jeg med at jeg burde klarer [email protected] kanskje?? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 du snekker'n er det temp måler på dette hovedkortet? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 Skulle tro du ville nå 2,9 på dette kortet da jeg kjørte en 2,4 på 2,85 med forgjengeren til dette kortet (msi 845e) og det hadde ikke agp/pci lås,når det gjelder temp målinger er det med ett eget program som heter PC alert4 dette viser og overvåker temp på system og prosessor i tillegg overvåker og viser det alle viftehastigheter og spenninger på hk dette popper automatisk opp på skjermen og gir beskjed hvist noe er galt,det som event da er galt blir uthevet med rød skrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå