Pacmania Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Noen som erfaring fra MIT i usa? (www.mit.edu)? Er det verdt å bla opp 300 tusen nok per år i skolepenger for å gå der? Ferdig med bachelorgraden om ett år.. på tide å tenke på at man skal gå videre her i livet.. Lenke til kommentar
Yarrow22 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 hvor er det du har tatt bachorgraden da? jeg er ikke sikker på om du sikter til det samme som jeg tenker på, men jeg vet at det er en MIT studieretning ved UIO, som det går an å bygge på med master. http://www.uio.no/studier/program/mit/ men usa har vel litt mer kvalitet å by på vil jeg tru. men vil på ingen måte si at MIT ved UIO er dårlig.. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 MIT står for massachusets institute of technology eller noe sånt tror jeg. Det er visstnok en jævlig bra skole med lange tradisjoner og gode kontakter, men jeg tviler på om jeg hadde giddi å betalt så mye spenn for noe man egentlig kan lære hvor som helst. Og når du er ferdig om et år så får du sikkert jobb uansett. 2 år erfaring > 2 år master synes nå jeg... men at det kommer til å telle positivt og at du kommer til å ha det kult, det er nok sikkert. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Er verdens beste universitet for teknologistudier, alt er helt fantastisk der. Lånekasse vil dekke deler av studieavgiften. Har studert i boston riktignok boston university og det var en uforglemmelig opplevelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Vist du klarer å komme inn så er det nok verdt det, men den vanskelige delen er nok å komme inn. Har du ikke A i snitt kan du nok bare glemme det. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Er ikke dette en skole man trenger en del gode kontakter/referanser for å i det hele tatt bli vurdert? Sånn i tillegg til å utmerke seg karaktermessig... Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hadde vært fint å kunne hatt MIT på CVen Ville prøvd å søkt på den hvis jeg bodde i amerika. Det er nok helt klart vært det å gå på den skolen. Jeg hadde nok prøvd å få tak i noen som hadde gått der og hørt hva de hadde å si og hvordan det er med opptakskrav. Nå har vel de amerikanske skolene litt høyere krav i kursene enn på høyskolene her i landet tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå