Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen under installasjon av XP


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skulle hjelpe en bekjent som har en Dell Dimension pc med WinXP Home. Nå som det er fotball VM hadde han kjøpt inn prosjektor og ville bruke pc'en sin som media center.

Han kjøpte også TV kort og Media Center Norsk.

 

Men når jeg prøver å installere MC2005, får jeg opp bluescreen rett etter installasjonen har startet.

Prøvde så med WinXP Pro cd'en min, som har funket på alle pc'er jeg noen gang har fikset (og det er noen) men får samme feil der. Får bluescreen ca ett minutt etter at installasjonen har startet.

 

Har forsøkt å starte installasjonen både fra windows (Ny installasjon) og oppstart rett fra CD. Ingen forskjell.

 

Er det noe Dell har lagt inn sperre for?? Eller er det problemer med SATA drivere eller noe slikt??

 

Mangler SATA driverene får som oftes likevel komme så langt at du kan velge disk (men da er listen tom hvis du mangler riktig SATA driver)

 

Pc'en er bare noen måneder gammel, så ikke noe gammelt utstyr.

 

Tenkte jeg ville høre her før jeg ringer Dell, for de vil jo sikkert ikke hjelpe alt for mye med å bytte operativsystem fra orginalt til MC2005

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste jeg kan tenke på er å ta ut TV kortet, sett det inn når installasjonen er ferdig.

Har opplevd installasjonsproblemer før som ordnet seg ved å ta ut all 'unødvendig' hardware, men det er dog lenge siden.

6284871[/snapback]

 

Ok, får prøve dette. Merkelig problem uansett.

Lenke til kommentar
kan hende denne dell modellen har en recovery cd. ville tatt kontakt med dell og hørt om dem kunne sendt en recovery cd som du kan få. hender dell pcene trenger recovery cd til å dekke behov får drivere osv.

6288719[/snapback]

 

Har recovery CD for XP Home, så den er jo grei. I tillegg tok jeg backup med True Image før jeg startet.

Men det jeg egentlig vil er jo å bytte operativ system fra XP Home til Media Center 2005.

 

Vet jo at pc'en ikke er bygd for Media Center, men en så ny pc skulle likevel kunne kjøre Media Center.

Det er derfor jeg tviler Dell vil gi support, siden de har levert en pc med XP Home, som funker fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...