Gå til innhold

Problemer med Canon s3 IS, liten oppsummering...

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er for de som tenker å kjøpe seg ett Canon Powershot s3 IS som er ett kamera som blir rost opp i skyene på diverse norske tester. Men du må huske, ikke alt er positivt.... noe av dette har jeg nevnt i ett tidligere innlegg men repeterer det her.... husk disse konklusjonene er kun tatt på AUTO uten manuell påvirkelse. Det er nok av personer som gir ros så jeg nevner kun det negative (for meg ihvertfall) for å skape en liten balanse.

1. Fokuserer dårlig

Enten det er landskapsbilder med stativ eller uten stativ opplevde jeg en meget dårlig fokus med kameraet, fokusen ble bedre jo nærmere jeg kom og var optimal på ca 0,5 til 2 m

2. Overeksponerer

Store problemer med eksponeringen her, svart på hvitt blit av og til heeelt borte. Med bilder fra ca 0,5 - 2 meter blir blitzlyset meget ujevnt fordelt som gjør at det blir en del mørke partier hvis motivet ikke er "flatt".

3. Skygge fra linsen

Jo du hører rett, riktignok er makrogrensen på dette kameraet 0 cm men hva betyr det i praksis når linsen skygger for stoooore områder i bildet. Joda det går an å ta det i skikkelig godt lys, men er det ett alternativ hele tiden. For de som synes makrobilder er viktig vil jeg anbefale ett kamera uten linse som går utenfor huset, eller rett å slett Casio Exilim Z750/Z850.

Etter å ha lest tester av dette kameraet trodde jeg det var bare å bestille og alt var baaare rosenrødt noe det slettes ikke var. Mener ikke å skremme s3 IS-entusiastene men hadde jeg visst det jeg vet nå før bestillingen hadde ihvertfall dette kameraet ikke kommet i mitt hus. For å være på den sikre siden skal jeg teste mitt gamle Casio Exilim Z750 (som mamma og pappa eier nå) mot mitt nye Canon Powershot s3 ISmed kun sekunders mellomrom på samme motiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...