Gå til innhold

Hvordan få SMSene _ut_ av Nokia 7210?

Anbefalte innlegg

På tide å bytte ut den gamle Nokia 7210 med noe nyere. Jeg får kopiert ut kontaktlisten via SIM-kortet, men hvordan får jeg kopiert ut de SMSene som ligger i telefonminnet slik at jeg kan legge dem inn på en ny telefon (sannsynligvis en nyere SE)?

Og hvis det er mulig - hva slags utstyr trenger jeg? Per i dag har Nokiaen bare kontakt med PC via infrarødt.

Jeg er pc-teknisk kyndig og har "god" tid til dette prosjektet, men mobilkunnskapene mine er små så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

EDIT: Om det hjelper så har jeg tilgang til diverse Nokia-modeller som er nyere enn 7210. Sånn i tilfelle det er nødvendig å flytte SMSene innom en "bedre" Nokia før de kan eksporteres til SE.

Endret av Mr. Floppy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at Nokia har sitt backupprogram (Nokia PC Suite), men jeg har faktisk aldri kikket nærmere på det da jeg har fått inntrykk av at kvaliteten er litt så som så.

I denne forbindelsen så har jeg allikevel lurt på om det kan være veien å gå. Selv om jeg har en følelse av at de backupfilene ikke akkurat blir noe enklere å jobbe med - som du sier.

Alternativt har jeg kikket på floAt's Mobile Agent som ser ut til å være overlegent til bruk på SE, men som foreløpig ser ut til å mangle støtte for min Nokia. Ikke vet jeg om det kan importere/eksportere mellom modellene heller... Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar

Outlook :mad: ...men må jeg, så må jeg...

Takk for tipset, skal kikke litt nærmere på det.

Eller er det noen som kan bekrefte at meldinger kan eksporteres til mobil fra Outlook? Blir de i så fall liggende som meldinger/kalendernotater/tekstfiler på mobilen?

EDIT: skriveleif

Endret av Mr. Floppy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En oppdatering i tilfelle noen andre noen gang skulle komme opp i samme problemstilling...

floAt's Mobile Agent (fMA) er i skrivende stund utviklet til bruk sammen med SE-telefoner, men det var allikevel mulig å få det til å snakke (om enn noe begrenset) med min gamle Nokia 7210. Det gikk derfor veldig greit å lese meldingene ut av telefonen med fMA.

Nøyaktig fremgangsmåte ble da: Start fMA. Koble 7210 til fMA. Arkivér meldingene til fMA's meldingsarkiv. Koble fra 7210. Avslutt fMA. Kopier filen SMSArchive.dat fra 7210-profilen til den nye telefonens profil. (Profilmappene ligger i fMA's installasjonsmappe). Start opp fMA. Koble til ny telefon. Og velg "Upload to phone" på de arkivmeldingene du ønsker å flytte over på den nye telefonen.

Eneste ulempen med denne fremgangsmåten er at tidspunktet for sendte meldinger går tapt i det meldingene arkiveres. Innkommende meldinger er derimot helt ok.

Håper dette kan hjelpe noen andre også. (Selv om det er lite sannsynlig at flere enn meg er så trege til å fornye mobilen sin :p ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...