eriktveit Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har en p4 3gz prossessor, som jeg har hatt mye problemer med temperatur. Kjøpt bra vifte og Arctic Alumina kjølepasta. Det funka en stund, holdt seg under 60 grader. Men etter 6 mnd ca begynner den å bli varm igjen (over 70 grader når jeg spiller). Noen som vet hva som kan være galt? Må man bytte kjølepasta ofte? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 hmm.. du må vel bytte i ny og ne ja. Ta av vifta å sjekk hvor tørr pastaen er.. hvis den er veldig tørr bør du skifte.. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Men hvis du tar av vifta, så må du skifte uansett..^^ Pasta trenger 200 timers herdingstid for å fungere optimalt. Det vil si at den faktisk blir bedre med tiden, for så å forverre seg etterhvert. Jeg tror ikke 6 mnd er lang tid for kjølepasta. Da har jeg mer troen på støv i kjøleribba og slurv under påsetting. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jepp, det kan stemme Mads-b! Å bruke støvsugeren i maskinen fra tid til annen kan forandre ytelsen i pc'en din ganske mye! dette minner meg på.. *hente støvsuger* Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Hjalp iallefall når jeg fjernet støv fra ribba.. Edit: Kan jo også ha noe med at det blir sommer, og at rm tempt blir varmere da.. Endret 11. juni 2006 av Mr_Razer Lenke til kommentar
Løve Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Opplevde selv nylig når jeg skifta CPU kjøler at den gamle pastaen bare var smuler som lå rundt CPUen.. Så ikke bra ut. Lenke til kommentar
eriktveit Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Byttet kjølepasta, og støvsugde pcen. Hjalp en del. Men er nok sant at det kan ha noe med at det er 30 grader ute. Takk for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Men hvis du tar av vifta, så må du skifte uansett..^^ Pasta trenger 200 timers herdingstid for å fungere optimalt. Det vil si at den faktisk blir bedre med tiden, for så å forverre seg etterhvert. Jeg tror ikke 6 mnd er lang tid for kjølepasta. Da har jeg mer troen på støv i kjøleribba og slurv under påsetting. 6284190[/snapback] Hvorfor skifte når du tar ut vifta? har gjort det mange ganger selv, og ikke opplevd at temp'en overstiger 50 grader (dette var visstnok på vinteren, men allikevel) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Dette tror jeg er bare tull, skifte etter et par måneder og slikt. 3-4 år så kan det kanskje være lurt, men hvis den som er der er av god kvalitet så oppnår man sikkert ingenting med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå