Gå til innhold

Hva bremser overklokkingen i mitt system?

CrackaBoi

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende:

- Asus P4B266-E

- Northwood 2.0A

- TwinMOS PC2700 512 RAM CL2.5

- Enermax 360watt PSU

- Boxed kjøler

Jeg kommer ikke over 2700mhz. Volten er satt til 1.7. Jeg økte den til 1.775, men fortsatt er den ikke stabil over 2700. Hvor ligger bremsen? Er det RAMen? Kjølingen kan det ikke være, for CPUen er jo ikke særlig varm.

Hvis det er RAMen, skal jeg bytte den ut. Spørsmålet er bare til hva. Har sett på Corsair XMS-brikker hos Quad.no. Men hvilken av dem trenger jeg? 2700?3000?3200?3500?

Er det ellers noe jeg bør bytte ut for å komme høyere?

takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke klokke mitt system en dritt. (Siden AMD er no dritt) Inntektene til AMD 1,2 mill. dollar. Intel 5,5 mill. dollar. Hmm. Dette i milliarder, over et kvartal eller noe slikt. Kjører 133 mhz FSB. Kan maks kjøre 140. Klarer kanskje bare å klokke den 100 mhz ved hjelp av fsb. En venn av meg kjører sin P4 1,8 ghz på 2250 mhz. Dette med standard vifte. (Boxed ver.) Jaja,... :smile: Får klare meg med 1,8 ghz.

Lenke til kommentar

Kan ikke klokke mitt system en dritt. (Siden AMD er no dritt) Inntektene til AMD 1,2 mill. dollar. Intel 5,5 mill. dollar. Hmm. Dette i milliarder, over et kvartal eller noe slikt. Kjører 133 mhz FSB. Kan maks kjøre 140. Klarer kanskje bare å klokke den 100 mhz ved hjelp av fsb. En venn av meg kjører sin P4 1,8 ghz på 2250 mhz. Dette med standard vifte. (Boxed ver.) Jaja,... :smile: Får klare meg med 1,8 ghz.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 15:46, skrev dark^dog:

Nå er jo en AMD XP2200+ (1.8GHz) ikke noe spes tregere enn en p4 [email protected].

Hva er det som gjør at du mener AMD er noe dritt? Jeg selv mener at 90% av feilen med AMD system ligger mellom stolen og tastaturet. og de resterne ligger i (særtilfeller av) feil på hk eller andre komponenter.. :wink:

og hvorfor MÅ man klokke ? for å presse ut 2 -TO- lusne fps mer? når man har 2200+ har man pc som kjører ALT, og den kjører alt BRA. så hvorfor klokke før pcen blir treg?

Magnus

Lenke til kommentar

Kødda jo bare. Kan klokke mitt system som bare det;) Var bare litt dårlig hummør da jeg skrev den mld. Får 12009 i 3dmark 2001 SE, med alt på det dårligste. Ca. 10K med alt på standard. Bra nok det da. Det jeg blir å gjøre, er å kjøpe et litt råere grafikk kort etterhvert. :wink: :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...