Fukaniso Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 bilde viser det 6736359[/snapback] Det ser ut som om det er hull tvers igjennom med vifte på utsiden, så det er vel et slags adapter for å få vifta til å passe eller noe? Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Haha, seriøst det morsomste jeg har sett på lenge. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å ha noe sånt selv. Men bra at du har brannalarm på innsiden, etter alt å dømme blir piper den sikkert snart =D *host* brannfellle *host* Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 bilde viser det 6736359[/snapback] Det ser ut som om det er hull tvers igjennom med vifte på utsiden, så det er vel et slags adapter for å få vifta til å passe eller noe? 6740068[/snapback] Det er en luftekanal, ja. Stor vifte på innsiden, rømmeboks som trakt, liten vifte på utsiden. Fokus der er å få det stille. To vifter på lav hastighet blåser mye bedre enn én, men bråker egentlig ikke mer da ingen av dem lager hørbar lyd på den hastigheten i utgangspunktet. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 I det minste positivt å se at du har hatt vett nok til å montere inn en røykvarsler... Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 I det minste positivt å se at du har hatt vett nok til å montere inn en røykvarsler... 7478286[/snapback] Det er da egentlig ikke noe større grunn til at dette skulle begynne å brenne enn en hvilken som helst annen PC? Må ha en del grader for å spontanantenne spon... Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 hahaha, dør av latter. Noe sånt som det der hadde jeg ikke takla å hadd, makan til kabelrot Men takk for at du posta, det var jo artig :!: første jeg tenkte, var som en annen sa: "første jeg tenkte var fjøsmekk" Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Kablene henger akkurat som i racken på jobben - løst, men ikke inni hverandre. Enkelt å flytte rundt på ting. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Sitter PCI-kortene godt da de ikke er skrudd fast, men bare stappa ned i PCI-sporene? kan aldri tenke meg det? Og hva bruker du serverne til? Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) PCI-kortene har en liten dråpe lim i enden. De som ikke trenger ekstra kabler sitter bra på egenhånd (PCI-porten er ganske svær, vet du), men de andre er limt. Noe jeg ikke tenkte på opprinnelig, men som faktisk var veldig greit er at limet jeg bruker vil bli til aske om man tenner på det. Når jeg skal fjerne et kort, vipper jeg det forsiktig ut av PCI-porten, trekker det løs fra limet (som fjærer litt), og tenner så på limet. Det er borte før varmen har blitt høy nok til at noe plast smelter på kortet. Kan til og med holde i andre enden av metallskiven mens jeg gjør det. Hele opplegget er fullstendig på trynet, og det er jeg fullstendig klar over. Det er noe av hva som gjorde det litt festlig å sette opp. Er forbløffet over hvor godt makkverket mitt egentlig fungerer. Når det kommer til maskinenes oppgaver, så er de en firewall, en filserver, en web/ftp/ntp/dns/ssh/sikkertnoemerjegikkekommerpå server, vpn-server, to spillservere og en såkalt shell-server, hvor folk kan utforske linux. EDIT: skriveleif Endret 21. januar 2007 av gothtec Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 You're nuts.... Nice "kabinett". Men si meg... samler du på gamle pcer og HW bare fordi de funker? Håper du har alle med på F@H da Guide til F@H (Skrevet av meg og belarnion ) Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Nice "kabinett". Men si meg... samler du på gamle pcer og HW bare fordi de funker? Bingo! Vel, ikke "bare" fordi de funker. Det er også i stor grad for å lære hvordan man setter opp forskjellige services, ruting-tabeller og annet nettverksmøl, noe som er kjekt å kunne i en fremtidig jobb. Det er også kjekt å lære seg å holde orden på en server med 500+ brukere, som man lett får når man tilbyr gratis shell-tilgang. Maskinene gjør også nyttige ting som å holde orden på min egen mail og dele filer til nettverket. Dessuten liker jeg å mekke på gammel hardware Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ok da. Jeg har også min andel gammel HW Og ideen er god, og lære-delen er genial. Og "server-på-veggene-inni-skapet" var en god ide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå