kjellml Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Først: mulig jeg har postet dette på feil sted, ta gjerne å flytt den hvis så er tilfelle. Jeg vurderer sterkt å bytte ut min surfe/musikk/video pc med en mac mini. Jeg har vært pc bruker i alle år og har derfor liten erfaring med apple. Jeg ønsker tips og tilbakemeldinger fra noen som har en slik maskin i dag eller som har noe å fortelle. PS: Mac vs PC flaming kan taes i en annen tråd Endret 10. juni 2006 av kjellml Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Først: mulig jeg har postet dette på feil sted, ta gjerne å flytt den hvis så er tilfelle. Jeg vurderer sterkt å bytte ut min surfe/musikk/video pc med en mac mini. Jeg har vært pc bruker i alle år og har derfor liten erfaring med apple. Jeg ønsker tips og tilbakemeldinger fra noen som har en slik maskin i dag eller som har noe å fortelle. PS: Mac vs PC flaming kan taes i en annen tråd 6283897[/snapback] du kan jo bruke bootcamp for og bruke xp på macen, vil funke på alle macer så lenge den har x86 cpu (altså intel cpuene) Bootcamp er et gratis program, alt du trenger er windovs cd/dvd og cd-key. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Får man ikke vanlige mini-PC-er i omtrent samme kassedesign til en litt rimeligere penge? Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Jo aopen har en lignendes modell. Nå skal jeg legge til at jeg også ønsker å bytte til mac mini pga Os'et og muligheten for å kjøre dualboot med XP om det skulle trenges. En klone ala Aopen sin er derfor ikke noe alternativ for meg. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Kjøpe en Powerbook da jeg begynte å studere igjen for et par år siden, og kan anbefale OSX dersom spilling ikke står på programmet. Du får med det du trenger til alt det du har listet opp - men jeg må presiserer at jeg ikke har testet videoredigering. Min erfraring med video er utelukkende avspilling. Eneste ekstra jeg har lagt inn er VLC og Firefox (safari fungerte ikke optimalt med noen nettsider jeg måtte benytte) Det å slippe å tenke på virus er også et pluss. Har ikke møtt problemer med noe ennå - med unntak av en nettverksskriver på skolen hvor admin hadde gitt en skriver et navn som var for langt - det fant ikke OSX (mens det fungerete greit med Windows PCer) Vil anbefale deg å prøve. Er ganske så sikker på at du ikke kommer til å angre. Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Du får med det du trenger til alt det du har listet opp - men jeg må presiserer at jeg ikke har testet videoredigering. Min erfraring med video er utelukkende avspilling. Jeg er 95% sikker på at jeg skal velge en Mac mini. Forøvrig er det videoavspilling jeg skal bruke den til, ikke videoredigering, så da ser det jo lyst ut Endret 10. juni 2006 av kjellml Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 En annen ting: Core Solo vs Core Duo, forsvarer sistnevnte ca 2000,- ekstra i pris? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Kan fortelle såpass at jeg har den Mac Mini med Solo cpu, og ytelsen er upåklagelig, til min bruk, som er surfing og lytte på musikk, samt mail og video. Uovertruffen ytelse, nydelig design, og helt stille. Kan uten tvil anbefales! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Bare basert på gut feeling ville jeg sagt at prisen ikke kan forsvares til din bruk. Det du skisserer som bruksområde må vel kunne kalles lett bruk. Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 En annen ting.... Jeg har alltid brukt engelsk versjon av Windows XP med norsk tegnsetting osv. Jeg antar dette er mulig på osx også? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Du kan velge OS språk når du bestiller. (Norsk /engelsk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå