Gå til innhold

problemer med mitt x1800xt trenger hjelp?

graks

Anbefalte innlegg

jeg har hatt et problem med mitt x1800xt kort,jeg vet ikke hva det er med kansje dere kan hjelpe med.

her er feil symtomene jeg får.

1.jeg får masse store prikker over hele skjermen,dette skjer når jeg spiller 3d spill.

2.når dette skjer,flyter alt på skjermen i en stor mølje.da må jeg restarte pc min for og få brukt skjermkortet på nytt.

har fått en del ganger at feil med vpu på x1800xt,så får jeg opp ati vpu recovery.

har jeg noe feil med skjermkortet?.jeg har installert siste catalyst 6.5 driver.

bør jeg sende kortet tilbake til komplett,slik at jeg får nytt kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk temperatur på skjermkortet, uansett hvor høy den er, så skader det ikke å rengjøre skjermkort kjøler og vifte, og for den saks skyld, så kan du like godt rengjøre hele dataen din ;)

har du overklokket? i så fall, prøv å sette tilbake til standard klokkehastighet.

Lenke til kommentar

55 grader er i idle temp.har hatt samme problemet med catalyst 6.3 og 6.4 også.

hvordan får jeg ned temp på skjermkortet?

med full load ligger temp på rundt 80grader,er det kjempe mye?

Endret av graks
Lenke til kommentar

Det høres ikke for mye ut, men det har vært tilfeller der kjølevifta er festet for dårlig. Du kan prøve å stramme til skruene på undersiden av kortet, men vær forsiktig og bruk riktig størrelse på trekkeren slik det ikke blir stygge merker.

Lenke til kommentar
55 grader er i idle temp.har hatt samme problemet med catalyst 6.3 og 6.4 også.

hvordan får jeg ned temp på skjermkortet?

med full load ligger temp på rundt 80grader,er det kjempe mye?

6284980[/snapback]

helt normale temps det der...

prøv som nevnt over og legg inne en eldre driver eller prøv omega drivers

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

tror jeg fant ut hva som var problemet,det var alt for varmt i pc min.leste på rage3d forumet der en som sa at det kunne være overheating,og at jeg har dårlig gjennomstrømming av luft i pc min.grunnen til at jeg har fått det problemet er at det er meget varmt i stua der jeg har pc over 30 grader.tok en vifte jeg hadde i stua,og åpnet side døra og satte vifta på fult med all luft inn i pc.har ikke hatt noe problem i 3d spill siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...