graks Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 jeg har hatt et problem med mitt x1800xt kort,jeg vet ikke hva det er med kansje dere kan hjelpe med. her er feil symtomene jeg får. 1.jeg får masse store prikker over hele skjermen,dette skjer når jeg spiller 3d spill. 2.når dette skjer,flyter alt på skjermen i en stor mølje.da må jeg restarte pc min for og få brukt skjermkortet på nytt. har fått en del ganger at feil med vpu på x1800xt,så får jeg opp ati vpu recovery. har jeg noe feil med skjermkortet?.jeg har installert siste catalyst 6.5 driver. bør jeg sende kortet tilbake til komplett,slik at jeg får nytt kort? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 sjekk temperatur på skjermkortet, uansett hvor høy den er, så skader det ikke å rengjøre skjermkort kjøler og vifte, og for den saks skyld, så kan du like godt rengjøre hele dataen din har du overklokket? i så fall, prøv å sette tilbake til standard klokkehastighet. Lenke til kommentar
graks Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 temp på skjermkortet er 55 grader,er det mye? har ikke overclokket gpu. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Prøv å installèr noen eldre drivere (6.4 el 6.3)og se om det hjelper. 55 grader under load eller idle? Hvis det er idle temp er det ganske mye.. Lenke til kommentar
graks Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) 55 grader er i idle temp.har hatt samme problemet med catalyst 6.3 og 6.4 også. hvordan får jeg ned temp på skjermkortet? med full load ligger temp på rundt 80grader,er det kjempe mye? Endret 11. juni 2006 av graks Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Det høres ikke for mye ut, men det har vært tilfeller der kjølevifta er festet for dårlig. Du kan prøve å stramme til skruene på undersiden av kortet, men vær forsiktig og bruk riktig størrelse på trekkeren slik det ikke blir stygge merker. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 55 grader er i idle temp.har hatt samme problemet med catalyst 6.3 og 6.4 også.hvordan får jeg ned temp på skjermkortet? med full load ligger temp på rundt 80grader,er det kjempe mye? 6284980[/snapback] helt normale temps det der... prøv som nevnt over og legg inne en eldre driver eller prøv omega drivers Lenke til kommentar
graks Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 prøvde siste omega driverne og fikk samme problemet,hva er problemet med skjermkortet mitt? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 høres ut som om det har brent seg og er permanent ødelagt... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 prøv og klokk det litt ned....littegran med atitool Lenke til kommentar
graks Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) har tatt et skjermbilde fra bf2,slik at dere kan se hva som er feil med pc min. http://img291.imageshack.us/my.php?image=screen000oa4.jpg mange tror det er overheating av skjermkortet mitt,kan det stemme? Endret 22. juli 2006 av graks Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Eg ville sendt det inn så di kan fixe det eller gi dg nytt... Ser ut som det er noe gale med hardwaren ikke software. Lenke til kommentar
graks Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 tror jeg fant ut hva som var problemet,det var alt for varmt i pc min.leste på rage3d forumet der en som sa at det kunne være overheating,og at jeg har dårlig gjennomstrømming av luft i pc min.grunnen til at jeg har fått det problemet er at det er meget varmt i stua der jeg har pc over 30 grader.tok en vifte jeg hadde i stua,og åpnet side døra og satte vifta på fult med all luft inn i pc.har ikke hatt noe problem i 3d spill siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå