Gå til innhold

BSD/UnixPc-Bsd & Desktop-bsd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Kanskje det er bare, meg, men jeg synes ikke det er riktig at BSD skal få en grafisk Installasjon jeg. Både FreeBSD, NetBSD og OpenBSD er for de litt viderekommende innen Linux/Unix verdnen, og jeg synes ikke det skal ødelegges ved å lage en Grafisk installasjon av BSD :( det blir for dumt. Da er det no bedre å installere Fedora, Ubuntu eller OpenSuse da.

Nei, for de som vil prøve BSD av noe slag. Ta den orginale versjonen med f. eks FreeBSD og ikke noen sånn Fake Graphical Installasjons BSD.

Lenke til kommentar
Hei. Kanskje det er bare, meg, men jeg synes ikke det er riktig at BSD skal få en grafisk Installasjon jeg. Både FreeBSD, NetBSD og OpenBSD er for de litt viderekommende innen Linux/Unix verdnen, og jeg synes ikke det skal ødelegges ved å lage en Grafisk installasjon av BSD :( det blir for dumt. Da er det no bedre å installere Fedora, Ubuntu eller OpenSuse da.

Nei, for de som vil prøve BSD av noe slag. Ta den orginale versjonen med f. eks FreeBSD og ikke noen sånn Fake Graphical Installasjons BSD.

6296426[/snapback]

Haha, vet du hva. Dette gjør folk av fri vilje. Om folk virkelig vil lage en grafisk installasjon må da være opp til dem å bestemme. Det høres ut på deg som om det ikke er forskjell på linux/bsd hvis de får en grafisk installasjon, noe som er helt feil. Og den "BSD er for viderekomne"-attituden er bare tåpelig.

Dette kan få flere til å prøve *BSD'ene og det tror jeg bare er bra. Nå mangler man bare en saklig pakkebehandler i freebsd, så kan ting bli bedre. Jeg synes likevel kanskje PC-BSD sin løsning på pakkeinstallasjon er litt idiotisk, i og med at de kompilerer alle pakkene statisk. Det vil ta en del plass til slutt, samt at man får en haug forskjellige versjoner av libraries. De burde heller satse på å lage frontends til ports som desktopbsd gjør IMO.

Lenke til kommentar

Wil. Vi har allerede en BSD for folk som ikke vil briefe om sine 1337-egenskaper, nemlig Mac Osx.

Hvorfor det skulle være så ille på sikt å få en BSD som både er fritt (as in speech) og lett å installere/bruke for folk flest, skjønner jeg ikke problemet med.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Olear: Hva er normal maskinvare da?

Det kan være mye rart i mange sine øyne.

Jepp :)

Jeg kjører for det meste bare løsninger basert på Intel og 3Com (som i mine øyne er ganske normal/standard maskinvare) og har aldri hatt noen problemer med *BSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...