GreenEye Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hei. Har planer om å kjøpe tv i bilen. Så billig som mulig. Hva trenger jeg for å få gode tv-signaler i bilen? Noen som kan hjelpe meg å sette samme det jeg trenger? Skjerm (7" eller 8,5"), TV tuner og/eller antenne. Gjerne skjerm med dvd-spiller. Hvor bør jeg kjøpe dette ifra? Mulig å få dette til rundt 2000kr? Hjelp På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tviler på at du får skjerm med tv-tuner og dvdspiller til 2000kr Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Tviler på at du får skjerm med tv-tuner og dvdspiller til 2000kr 6283660[/snapback] Men har du noen gode forslag da? Glem prisen, men prøv å gjør det så billig som mulig. Går jo ann å kjøpe en billig NextBase dvd-spiller, med en løs tv-tuner og en tv-antenne.. Alt må jo ikke være innebygd i spilleren.. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tviler på at du får skjerm med tv-tuner og dvdspiller til 2000kr 6283660[/snapback] Men har du noen gode forslag da? Glem prisen, men prøv å gjør det så billig som mulig. Går jo ann å kjøpe en billig NextBase dvd-spiller, med en løs tv-tuner og en tv-antenne.. Alt må jo ikke være innebygd i spilleren.. 6283722[/snapback] Har vel egentlig ikke så mye peiling på slikt Bare hørtes så tvilsomt ut. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg tror ikke du skal være for optimistisk når det gjelder TV-tuner i bilen. Du må i allefall ha en skikkelig antenne, og du kommer nok ikke til å få inn annet en NRK og TV2, kanskje TV Norge hvis du er heldig. Husk at det ikke er lov å så på TV når man kjører. Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg tror ikke du skal være for optimistisk når det gjelder TV-tuner i bilen. Du må i allefall ha en skikkelig antenne, og du kommer nok ikke til å få inn annet en NRK og TV2, kanskje TV Norge hvis du er heldig. Husk at det ikke er lov å så på TV når man kjører. 6287825[/snapback] Å hvor får jeg kjøpt en skikkelig god tv-antenne til bilen? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Campingvognantenne, kanskje? Vel, det er VANSKELIG å ta inn TV skikkelig "på lufta" med moderne mottakere hvis man ikke har en ordentlig takantenne. Jeg bor i et boligfelt sentralt på østlandet, og selv med en 70-talls svart/hvitt TV med kraftig mottaker var TV2 den eneste kanalen jeg klarte å få inn nogenlunde brukbart. Jeg brukte en ganske bra bordantenne. Hvis du er nærme senderen er det jo klart at det kan gå bra, men det å ha den på i fart er bare å glemme, for frekvensene endrer seg hele tiden. Endret 11. juni 2006 av larschroe Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Campingvognantenne, kanskje? Vel, det er VANSKELIG å ta inn TV skikkelig "på lufta" med moderne mottakere hvis man ikke har en ordentlig takantenne. Jeg bor i et boligfelt sentralt på østlandet, og selv med en 70-talls svart/hvitt TV med kraftig mottaker var TV2 den eneste kanalen jeg klarte å få inn nogenlunde brukbart. Jeg brukte en ganske bra bordantenne. Hvis du er nærme senderen er det jo klart at det kan gå bra, men det å ha den på i fart er bare å glemme, for frekvensene endrer seg hele tiden. 6289408[/snapback] Ok. Har sjekka litt rundt på nettet og jeg veit ikke hvor mye det hjelper, men man kan kjøpe en vanlig 7" lcd tv. Så kan man kjøpe noe som heter en tv-tuner, en liten boks med innganger for lyd og bilde (de standard tre fargene hvit, rød og gul) og inngang for fire antenneledninger. 2x2, som skal plaserers vertikalt og horizontalt bakerst i bilen.. Se: http://cgi.ebay.com/HOT-Innovatek-TN-7000-...1QQcmdZViewItem eller http://cgi.ebay.com/DVB-T-Digital-Freeview...1QQcmdZViewItem Virker nesten for godt til å være sant.. Noen som har noe kunnskaper om hvordan dette virker?? Endret 12. juni 2006 av robertleistad Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Frekvensene endrer seg vel ikke, men signalstyrken/mottaker forholdene Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Frekvensene endrer seg vel ikke, men signalstyrken/mottaker forholdene 6291599[/snapback] Det var det jeg trodde også, men hvordan tror du det vil fungere det jeg har beskrevet over ditt innlegg. Se linken.. Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 http://cgi.ebay.com/New-Motorized-TFT-LCD-...1QQcmdZViewItem Å hvordan er kvaliteten på slike spillere? Man får jo dem på ebay for litt over tusenlappen.. selvfølgelig uten tollpriser, men uansett.. Noen som har alà denne? Lenke til kommentar
spitz Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Jeg har kjørt endel Volvo og Merce med innebygget TV og tuner, og der skal du være rimelig langt inni skauen før du får noe særlig dårlig mottak av NRK og TV2, stort sett er det rimelig klart. Er du i relativ nærhet til en by får du som regel inn TVNorge ganske bra også. Så det er mulig. Men om du får godt mottak med en billig tuner? Aner ikke... Endret 12. juni 2006 av spitz Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg har kjørt endel Volvo og Merce med innebygget TV og tuner, og der skal du være rimelig langt inni skauen før du får noe særlig dårlig mottak av NRK og TV2, stort sett er det rimelig klart. Er du i relativ nærhet til en by får du som regel inn TVNorge ganske bra også. Så det er mulig. Men om du får godt mottak med en billig tuner? Aner ikke... 6292712[/snapback] enig. kjørt merce med innebygd tv, bilde, og lyd holdt seg veldig bra hele tia. Og ve hjemme, var de bedre enn bildene jeg har på tv-en min Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg har kjørt endel Volvo og Merce med innebygget TV og tuner, og der skal du være rimelig langt inni skauen før du får noe særlig dårlig mottak av NRK og TV2, stort sett er det rimelig klart. Er du i relativ nærhet til en by får du som regel inn TVNorge ganske bra også. Så det er mulig. Men om du får godt mottak med en billig tuner? Aner ikke... 6292712[/snapback] enig. kjørt merce med innebygd tv, bilde, og lyd holdt seg veldig bra hele tia. Og ve hjemme, var de bedre enn bildene jeg har på tv-en min 6292746[/snapback] Ok. Høres interessant ut Men har du noen oversikt over hva som er en bra og en dårlig tv tuner for bil? Og antenne? Har du sett på linkene mine over. Tror du det vil fungere bra? Ser at man må ut med omlag 1000-2000kr for en tv-tuner for bil her i Norge mens man får det mye billigere (som vanlig) i utlandet.. Har sett flere steder at man får både tuner og tv-antenne for 500-600kr, men kvaliteten kjenner jeg ikke til.. Noen som har litt peiling på dette? Trenger hjelp Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Om et drøyt år er de første sendingene fra det nye digitale bakkenettet i gang. Da kan du få krystallklare bilder på TV'n i bilen MENS du kjører.... Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.Om et drøyt år er de første sendingene fra det nye digitale bakkenettet i gang. Da kan du få krystallklare bilder på TV'n i bilen MENS du kjører.... 6304440[/snapback] Men du kan kjøpe utstyret allerede nå, eller? Man trenger vel bare en tv, tv-tuner og en god tv-antenne? Gjør du ikke? Lenke til kommentar
spitz Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.Om et drøyt år er de første sendingene fra det nye digitale bakkenettet i gang. Da kan du få krystallklare bilder på TV'n i bilen MENS du kjører.... 6304440[/snapback] Det blir nok et veldig drøyt år. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.Om et drøyt år er de første sendingene fra det nye digitale bakkenettet i gang. Da kan du få krystallklare bilder på TV'n i bilen MENS du kjører.... 6304440[/snapback] Det blir nok et veldig drøyt år. 6306218[/snapback] NTV fornøyd med tildelingen av konsesjon (Pressemelding: Oslo, 1. juni 2006) Regjeringen kunngjorde i formiddag at de vil tildele konsesjon til Norges televisjon as (NTV) for utbygging og drift av digitalt bakkenett for fjernsyn i Norge. Tildelingen skjer i statsråd i morgen fredag. NTVs eiere, NRK, TV2 og Telenor Broadcast Holding, vil nå gå grundig gjennom konsesjonsvilkårene før NTVs styre svarer myndighetene på om de skal ta imot konsesjonen. NTV har i sin søknad om konsesjon tatt forbehold om eiernes nødvendige godkjenning av premissene for konsesjonen. - NTV er veldig glad for at konsesjonen nå endelig blir tildelt. Det betyr at vi kan starte moderniseringen av TV-tilbudet i Norge med mer og bedre TV til alle, sier John G. Bernander, styreleder i Norges televisjon AS. Han tar forbehold om en endelig aksept av konsesjonen fra NTVs side. - Dette er en dag vi har sett fram til i NTV. Nå er det opp til NTVs styre å avklare om vilkårene i konsesjonen kan aksepteres. Hvis NTV bestemmer seg for å takke ja, vil vi umiddelbart starte utbyggingen med tanke på en sendestart i det nye bakkenettet høsten 2007, sier Svein Aarvik, adm.dir i Norges televisjon as. NTV skal sørge for utbygging og drift av bakkenettet, samt informasjon om overgangen til digitalt bakkenett. Kapasiteten i nettet skal NTV leie ut til NRK og NTV Pluss. Straks det er tatt en avgjørelse i styret i Norges televisjon om vilkårene i konsesjonen, vil NTV komme tilbake med mer informasjon om utbyggingen. Det vil da bli kalt inn til en pressekonferanse der blant andre NTV Pluss vil delta. Endret 25. juni 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei, jeg har nå bilstereo med lcd skjerm og tv inngang bak, men finner ikke ut av hvordan jeg skal få kobla til tv (står ikke noe særlig i boka heller). Det går en svart ledning fra stereon bak som kalles "tv antenna jack", må jeg kjøpe en ny antenne siden det ikke går å koble til radio antenna? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå