Gå til innhold

Noen som vet hvor man får tak i tv-dekoder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du driver å blander flere begreper her nå. Det er flere ting du kan være på jakt etter:

* En DVB-IP mottaker, for mottak av TV-signaler over internett, a'la NGT's IPTV. Disse er så og si ubrukelige i Norge i dag så lenge du ikke har et IPTV abbonement hos NGT. Og da får du vel med boks.

* En medieboks. Slike bokser fås fra tusenlappen og oppover og brukes til å streame film, musikk, bilder etc fra en PC til tv'en.

Er det noen av disse du mener?

-C-

Lenke til kommentar
Tror du driver å blander flere begreper her nå. Det er flere ting du kan være på jakt etter:

* En DVB-IP mottaker, for mottak av TV-signaler over internett, a'la NGT's IPTV. Disse er så og si ubrukelige i Norge i dag så lenge du ikke har et IPTV abbonement hos NGT. Og da får du vel med boks.

* En medieboks. Slike bokser fås fra tusenlappen og oppover og brukes til å streame film, musikk, bilder etc fra en PC til tv'en.

Er det noen av disse du mener?

-C-

6283871[/snapback]

Tror ikke det, men det er ihvertfall slik at vi har en boks i stua som gir signaler via tp kabler til telefon og tv og internett til pcen. Lyse er leveradøren. Og problemet er at jeg må leie en dekoder, denne dekoderen tar imot tp kabelen fra boksen i stua og gjør at jeg kan se kanalene på tven. Dekoderen som vi allerede har, er koblet til tven med en scart kabel. Problemet med den dekoderen vi allerede har er at den er driit dårlig og kjempe dyr å leie, derfor er jeg på jakt etter en bra litt dyr tv dekoder. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke man kan bruke andre dekodere med Lyses nett? Men, 50,- pr mnd er vel ikke så galt? Hvorfor syntes du den er så dårlig? Har du mye problemer med den så er det jo bare å spørre etter en ny.

6286157[/snapback]

Det som er galt er at jeg har byttet den tre ganger, allerede og fjernkontrollen fungerer jo ikke, med mindre jeg tar den 2 cm ifra dekoderen!! Det er irriterende, og den 50 lappen i måneden blir endel penger etterhvert, derfor er det jo greit å bare kjøpe en, så er man ferdig med det!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...