Gå til innhold

prob. med skjermsparer. Innbrenning?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har litt problemer med skjermspareren på min Nokia 8800.

Den varer kun 10 sek, og etter det kommer det sånn digital klokke, som også viser dato og år(en slags skjermsparer. Den står på samme feltet hele tide, og når jeg da ikke bruker tlf en stund, blir det litt innbrenning i skjermen, dvs et lysere felt midt på skjermen, der klokken har vært. Jeg har prøvd og bytte skjermsparere men har ikke fått til noe enda. Det varer kun 10 sek ca.

Når jeg skrur av skjermspareren kommer denne "klokken" opp igjen, nesten med en gang.

Jeg prøver og passe på at den ikke står altfor ofte på dette og, rører noen taster slik at denne "klokke" kommer bort.

Trenger hjelp? Noen med samme problemet? Eller må jeg gå til Nokia verksted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal nok ikke være slik nei. Det var på de gamle CRT-skjermene skjermsparerene ble oppfunnet til, for at bildet ikke skulle brenne seg fast i skjermen. Dette er også et problem med dagens plasma skjermer. Men dette skal ikke skje med LCD skjermer (da også TFT o.l.)

Men sikker på at det ikke er en funksjon som heter "Strømsparing" eller lignende? Denne funsksjonen pleier å være den klokka du snakker om som kommer opp.

Lenke til kommentar
Det skal nok ikke være slik nei. Det var på de gamle CRT-skjermene skjermsparerene ble oppfunnet til, for at bildet ikke skulle brenne seg fast i skjermen. Dette er også et problem med dagens plasma skjermer. Men dette skal ikke skje med LCD skjermer (da også TFT o.l.)

Men sikker på at det ikke er en funksjon som heter "Strømsparing" eller lignende? Denne funsksjonen pleier å være den klokka du snakker om som kommer opp.

6284959[/snapback]

Hey, jeg skrudd av strømsparing. Og da fungerer skjermspareren som den skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...