Gå til innhold

Hvordan vil xbox 360 være UTEN HD tv?

ugnip

Anbefalte innlegg

Som emne tittel sier. Er det noe poeng å kjøpe en xbox 360 på dette tidspunktet?

Har som sagt ikke HDTV, bare en 28' bilderørs skjerm:)

Har allerede pc, xbox, ps2 og gamecube.... Og samboeren min lurer fælt på om jeg virkelig trenger dette i tillegg. Gjør jeg?:)

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel kort Sagt JA.

Jeg har også bare vanlig tv. og jeg kjøpte xbox pga pgr3 og spill som vil komme senere og jeg syns det er vært det.. grafikken er betydlig bedre en xbox. og nå har jeg i tilleg kjøpt meg Vga kabel så jeg kan kjøre HD oppløsning på en vanlig pc skjerm. Jeg syns helt klart du burde kjøpe deg en 360 om det er spill der du har lyst på. Det er forskjell mellom vanlig tv og hd tv.. men du kan eventuelt gjøre sånn som meg og kjøpe en vga kable og bruke en pc skjerm når du føler for det.. ellers er grafikken bra på vanlig tv også.

Lenke til kommentar
Vel kort Sagt JA.

Jeg har også bare vanlig tv. og jeg kjøpte xbox pga pgr3 og spill som vil komme senere og jeg syns det er vært det.. grafikken er betydlig bedre en xbox. og nå har jeg i tilleg kjøpt meg Vga kabel så jeg kan kjøre HD oppløsning på en vanlig pc skjerm. Jeg syns helt klart du burde kjøpe deg en 360 om det er spill der du har lyst på. Det er forskjell mellom vanlig tv og hd tv.. men du kan eventuelt gjøre sånn som meg og kjøpe en vga kable og bruke en pc skjerm når du føler for det.. ellers er grafikken bra på vanlig tv også.

6283413[/snapback]

Heisann!

Kjøpte meg 360 på realeasen i desember med PDZ, Kameo, NFS most wanted, Cal of Duty og PGR3 og ble veldig, veldig imponert grafikkmessig. Hadde da en 28" bilderørs tv. Ble ikke mindre imponert da Ghost recon, FN3 og oblivion kom. Kjøpe i slutten av mai en 32" HDTV i 17.000 klassen (fant ut det er stor forskjell på en en 32" i toppklasse enn en 37 middels tv). Må innrømme at etter å ha koblet boxen på denne kommer jeg aldri til å spille 360 på en bilderørs tv igjen.

Men som sagt da jeg hadde en eldre TV viste jeg ikke bedre og var veldig fornøyd.

Og hva skal man med HDTV i dag bortsett fra boxen? Blir sikkert 2-3 år før vi får HDTV sendinger og trenger vi BlueRay og HD-DVD.......nei

Kjøp deg en 360 du :roll:

Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge for deg, men du trenger ikke en HDTV. Siden du ikke vet, regner jeg med du egentlig er litt blå på området. Var det selv, ja kanskje jeg fremdeles er det? Mange hevder grafikken er mye bedre på HDTV. Dette kan ikke jeg se. Jeg har spilt mye på 42 tommer HDTV og jeg ser ingen forskjell. Altså ikke noe forskjell fra når jeg ser en film. Selvsagt foretrekker man den store TVen. Bilde er jo mye bedre. Men MÅ du ha den TVen for å se filmen?

At oppløsningen er bedre er rent fakta, men har ikke du peiling vil ikke du se forskjell heller. Slik som meg. Som sagt. Eneste pluss for meg å spille på HDTVen hjemme er lyden, størrelse på skjermen og klarheten i bildet. Grafikken ser ikke jeg noe på. Spillopplevelsene mine er ikke noe mindre når jeg skal på hybelen å spille på min 28 tommer SDTV. HDTV er IKKE en dødvendighet om man ikke er trent i å se forskjellen og irriterer seg lett over dette.

Men for all del. Si til samboeren at man MÅ ha HDTV til 360. Så kanskje du får begge deler? :w00t:

Lenke til kommentar
vent på ps3 du.. :)

6283500[/snapback]

Hva med å forklare hvordan det å vente på PS3 egentlig skal hjelpe ugnip i å ta en beslutning vedrørende om han skal kjøpe X360 eller ikke fordi han ikke har HDTV? Kanskje det er sånn at PS3 er spesielt egnet på bilderørs-TVer i forhold til X360? :roll: Jaja, du er vel bare enda en forvirret fanboy. ;)

Min personlige erfaring i forhold til det trådstarter spør om er at X360 funker helt fint på en TV av den gamle sorten. Har en gammel Sony 29" (som heldigvis støtter 60Hz), og er kjempefornøyd. Har også PS2 og GC (og kjøper sikkert PS3 når den kommer). Personlig synes jeg kvaliteten på grafikken, detaljrikdommen, er betydelig bedre på X360, også på en bilderørs-TV. Eneste er at det på enkelte spill (som The Outfit) kan være liiitt vanskelig å lese tekst, men de fleste spill har tatt hensyn til at ikke alle har HDTV eller sitter en halvmeter fra skjermen. Jeg har i alle fall ikke opplevd det som noe problem.

Lenke til kommentar

off-topic:

vent på ps3 du.. :)

6283500[/snapback]

Hvor lenge ma han ikke vente da :p

6283942[/snapback]

[ironi]hei du, ikke diss han. han må jo bare vente ett halvt år. [/ironi]

[sur stemme] Fanboys :realmad: [/sur stemme]

burde lage en egen kode for de der ikke sant.

on-topic: Det eneste med hd-tv er att alt blir klarere. Det er dog en stor positiv del. Hvis du prøver å skifte mellom f.eks. 640px*480px og 1280px*1024px skal du se att forskjellen blir stor. (sier ikke at det er forskjellen mellom vanlig tv og hd-tv er som sagt i stad, men du får i alle fall peiling på hva som blir forskjell)

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe ok:)

Takk for mange supre innlegg. Konklusjonen er vel at jeg kan gå å skaffe meg dette på mandag, og krysse fingrene for at tv'n vår snart går i stykker:P

Det eneste som kan legge en demper nå er vel det at bankstreiken begynner på mandag, og vel..jeg har ikke 3-4k liggende:)

Takker!

Lenke til kommentar

Hehe, utrolig at noen folk mener at man MÅ ha HD-TV for å nyte spill på 360. Eneste forskjellen er at bildet ikke blir like skarpt.

Håper du får tak i en de nærmeste dagene da. Får nok alltid betale slik som posten over nevner. Så skaffer du deg en HD-TV når du trenger det istedet. Om et/to års tid vil nok både kvaliteten og prisen være bedre uansett. :)

Lenke til kommentar

Xbox 360 funker fint på vanelig tv, men blir ikke den store opplevelsen som på en hdtv, bare å prøve Graw på en 32" ws crt og så på en hdtv så ser man fort forskjell. Men,går helt fint å bruke 360'en på en ordinær crt tv.

Kommer nok til å kjøpe meg en hdtv før dette året er slutt.

Lenke til kommentar

har du pengene gå og kjøp, men jeg personlig venter med å kjøpe HDTV til det blir litt mer utbredt med tvkanaler osv. Ser ikke noe poeng å betale 10+ lapper for å spille med konsoll på den.

Men som sagt, har du penger fyr løs

Lenke til kommentar

i min post mente jeg på ingen måte at du må ha hd-tv. Det er klart bedre, men jeg synes heller ikke det er verdt å bruke masse penger på det, når 360 e det eneste (som jeg vet om) som har HD.

Men hvis du vil ha det, så kjøp det, men husk at prisene kommer til å gå ned, og at st-tv funker bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...