Gå til innhold

MSI kt3 Ultra2

CFD

Anbefalte innlegg

Vell jeg kjøpte MSI fordi jeg hadde hørt endel bra om akkurat det merket ,men like etter at jeg hadde instalert kortet fant jeg ut at det var sinsykt Ustabil , jeg kjørte BiosUpdate ,men pakken på den CDèn som fulgte med var for gammel så jeg måtte laste ned en ny pakke.

Den jeg fikk lastet ned var Korupt så jeg måtte lete på hjemmesiden dems etter en ny en og det var ikke lett fordi MSI.com.tw er en totalt uoversiktlig side.

Når jeg fikk Oppdatert Biosèn og datamaskinen virket stabil så fant jeg ut at Ytelsen var direkte Horibel.

I sandra Memory benchmark så fikk jeg 2100mbs med rammen på 166mhz.

Eller rettere sagt:

Det står 333mhz i Bios og i POST , men i sandra står det 133mhz.

Har prøvd alt av innteresse i memory siden i BIOS (SPD,hostclk+33,hostclk+66)

Har prøvd og instalere alle drivere på nytt , nytt OS.

Noen som vet om en måtesom jeg kan få dette kortet til og virke ordentlig eller er det så dårlig som jeg har sagt over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte det kunne være noe med OS`et så jeg dro fra gamle Win98 som aldri har sviktet meg i benchmarks så jeg instalerte det og jeg fikk akkurat samme scoren (+-50P)

Har nå prøvd med Win2k,XP ,win98.

Dette er bare tragisk synes iallefall jeg.

Og de andre på Irc som har sett det..

Lenke til kommentar

Hvilken CPU har du?

Minnet vil sannsynligvis bli utnyttet bedre med en XP med 166FSB. Sitat fra test på http://www.viperlair.com/reviews/motherboa.../kt3ultra2.html :

However, you should keep in mind that the KT333 is still handcuffed by older Athlon processors, which itself is still a 266FSB part. It's only capable of 2.1GB/sec, and the KT333 (2.7GB/sec) is left twiddling it's thumbs. You should know that the KT3 Ultra2 is able to handle the newer 166 (333) Thoroughbreds, so it'd still be a worthwhile purchase.

Lenke til kommentar

Du har helt normal minnebåndbredde. Helt identisk ytelse som på et annet KT3 ultra2 kort jeg har sett. Du får veldig liten ytelseøkning ved å kjøre ram'en asynkront, altså 133+33. Vil du ha bedre minnebåndbredde må du kjøre høyere FSB og tweake ram'en. Jeg anbefaler deg å unlocke cpu'en din og kjøre nærmere 200 Mhz FSB, da har du DDR400 systembus, hvis du har kvalitets ram da. Kortet ditt har 1/5 pci divider, så PCI hastigheten er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått litt kraftigere kjøling og jeg får ikke FSBèn over 142mhz!!

Det samme klarte jeg med Zalman 6000cu i silent mode..

Har nå Alpha8045 med diverse vifter (Tester med mange)

Kommer aldri over 142 stabilt..

Har prøvd og Goope Chipsettet ,men ingeting skjer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...