Gå til innhold

Ps2 emu for xbox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det fins ikke.. og det kommer nok alldrig til og komme heller. Xbox er ikke sterk nok til og emulere en ps2. De som sier de har det og det funker utmerket mener kanskje ps1 emulator eller så bare juger de litt for og få oppmerksomhet.

6283745[/snapback]

Merkelig påstand at Xbox ikke er kraftig nok...

Uansett, det er jo ikke det som er problemet her. For det er jo slik at maskinvaren er så forskjellig mellom de to konsollene at det ikke er bare-bare å lage emulatorprogramvare som vil fungere uten problemer... Bare se på hvordan Xbox 1 spill fungerer på Xbox 360, ikke mange av de som fungerer helt perfekt, og det er jo samme produsent. Så dette handler i bunn og grunn om at konsollene er bygget opp på ganske forskjellig måte.

Dessuten ser jeg ikke helt poenget med slikt heller, da ingen av konsollene koster spesielt mye lenger (Xbox 1 / PS2).

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

6283852[/snapback]

Egentlig ikke. Xbox og ps2 har hver sin måte å bearbeide data på. En emulator må regne om dataene så konsollen skjønner språket. Dette er ressurskrevende.

Lenke til kommentar

Jeg har en del Ps2 spill på min modda xbox. Riktig nok er lyd/bilde sync litt dårlig på noen spill men ellers funker den bra..

husker ikke navnet på emulatoren nå, men det skal jeg finne ut da jeg skal til fattern der jeg har xboxen

Lenke til kommentar

6283852[/snapback]

Egentlig ikke. Xbox og ps2 har hver sin måte å bearbeide data på. En emulator må regne om dataene så konsollen skjønner språket. Dette er ressurskrevende.

6283878[/snapback]

Sant nok... Det er sent nå :blush:

Dessuten går det vel ut fra innlegget mitt at jeg har en viss forståelse av hvordan det henger sammen :)

Lenke til kommentar
Det fins ikke.. og det kommer nok alldrig til og komme heller. Xbox er ikke sterk nok til og emulere en ps2. De som sier de har det og det funker utmerket mener kanskje ps1 emulator eller så bare juger de litt for og få oppmerksomhet.

6283745[/snapback]

Uansett, det er jo ikke det som er problemet her. For det er jo slik at maskinvaren er så forskjellig mellom de to konsollene at det ikke er bare-bare å lage emulatorprogramvare som vil fungere uten problemer... Bare se på hvordan Xbox 1 spill fungerer på Xbox 360, ikke mange av de som fungerer helt perfekt, og det er jo samme produsent. Så dette handler i bunn og grunn om at konsollene er bygget opp på ganske forskjellig måte.

Dessuten ser jeg ikke helt poenget med slikt heller, da ingen av konsollene koster spesielt mye lenger (Xbox 1 / PS2).

6283852[/snapback]

Vel jeg sier ikke at Xbox ikke er krafigere en PS2 men det skal mye kraft til for og emulere noe som kjører 2 helt forskjelige språk. En emulering er svært resurskrevende. så derfor sier jeg at Xbox ikke er kraftig nok til og emulere ps2.

Lenke til kommentar
Jeg har en del Ps2 spill på min modda xbox. Riktig nok er lyd/bilde sync litt dårlig på noen spill men ellers funker den bra..

husker ikke navnet på emulatoren nå, men det skal jeg finne ut da jeg skal til fattern der jeg har xboxen

6283883[/snapback]

Det har du ikke. så slutt og lyv. Vet at du kan få ps1 emulator men ps2 emulator finnes ikke til xbox.

Lenke til kommentar

6283745[/snapback]

6283852[/snapback]

Vel jeg sier ikke at Xbox ikke er krafigere en PS2 men det skal mye kraft til for og emulere noe som kjører 2 helt forskjelige språk. En emulering er svært resurskrevende. så derfor sier jeg at Xbox ikke er kraftig nok til og emulere ps2.

6283931[/snapback]

Thor. kom deg vel litt i forkjøpet her... Uansett så er det ikke dette noe jeg ikke forstår, men jeg har vært tidlig oppe, så innlegget var kanskje ikke helt gjennomtenkt.

Anyway, jeg står fortsatt ved det jeg skrev. For man blakker seg ikke akkurat ved å gå til innkjøp av en PS2 konsoll om dagen. Og da slipper man jo diverse emuleringsproblemer :)

Men nå tar jeg kvelden...

Lenke til kommentar

Ved programvare-emulering må ein typisk skrive programkode for ei plattform som etterliknar det som er ulikt på ei anna plattform. Avhengig av kor stor skilnad der er mellom plattformene, kan dette bli tungt. Veldig tungt. I det beste tilfellet køyrer begge plattformene på samme type prosessor, og har ellers lik arkitektur. Då kan ein få problemfri emulering av ei maskin på ei maskin med om lag samme kraft. Til dømes kan ein enkelt emulere ein 68k-basert Mac på ei 68k-basert Amiga, eller ein PowerMac på ei PPC-basert Amiga-maskin. I det verste tilfellet, derimot, har ein forskjellig prosessor, og mange forskjellige brikkar som må emulerast. Det blir gjerne svintungt. Til dømes var det å emulere ei Amiga 500-maskin, med 7MHz prosessor og 512kB RAM, problematisk å gjere på ein PC eit godt stykke inn i Pentium-æraen.

Maskinvaren på PS2 er veldig spesiell (berre ta ein titt på "Emotion Engine"-prosessoren), og vil nok kreve ei temmeleg kraftig maskin å emulere.

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...