Gå til innhold

BF2:MC (X360) vs. BF2 (PC) ..

Goliath

Anbefalte innlegg

Beklager hvis tittelen er dårlig, endrer hvis mod. føler at det trengs

Jeg har Battlefield 2 til PC og spiller det i ny og ne. En venn av meg kjøpte det til x360 i dag og jeg syntes det virket svær interessant. Jeg vet at BF2:MC ikke er en port fra BF2 men en helt nyutviklet spill fra Dice.

Det jeg lurer på er om det er verdt å kjøpe det til x360? Får jeg noe ny spillopplevelse eller er det bare replay-value? Hva mener dere? Flere som har begge versjonene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager hvis tittelen er dårlig, endrer hvis mod. føler at det trengs

Jeg har Battlefield 2 til PC og spiller det i ny og ne. En venn av meg kjøpte det til x360 i dag og jeg syntes det virket svær interessant. Jeg vet at BF2:MC ikke er en port fra BF2 men en helt nyutviklet spill fra Dice.

Det jeg lurer på er om det er verdt å kjøpe det til x360? Får jeg noe ny spillopplevelse eller er det bare replay-value? Hva mener dere? Flere som har begge versjonene?

6283069[/snapback]

Har kun BF2: MC selv, og har aldri prøvd PC-versjsonen, men jeg vil ikke tro MC gir deg noen nye opplevelser. PC-versjonen har bl.a. flere våpen, kjøretøyer og klasser å velge mellom. Eneste MC har å bidra med som PC-versjonen ikke har, er vel en rimelig absurd singleplayerdel.

Konklusjonen blir vel at har du spillet på PC, ikke kjøp det til konsoll. Har du det derimot ikke på PC, er konsollversjonen absolutt verdt et kjøp. Jeg storkoser meg med BF2: MC om dagen :)

Lenke til kommentar
Spillet suger. Det er en port av det gamle Battlefield spillet til Xbox/PS2.

6283127[/snapback]

Spillet fungere til sitt formål, FPS på konsoll. Men ja BF2 på PC er ihvertfall noe eg ville fortrukket,spiller dette sjøl ein del :)

Lenke til kommentar

Ikke la deg lure av dette snakket om BF2: MC.

Det er ikke likens som bf2 på PC. Men det er også litt av poenget, de lagde noe nytt. Har selv begge versjonene, og synes at BF2: MC gir en ny spilleropplevelse. Det er nye typer maps. (bl.annet sne).

Det er dog en "port", eller en forsinkelse av spillet som kom til ps2 og xbox litt før. Men spillet blir ikke noe dårligere pga det. De har gjort det mye bedre enn de gamle.

Grafikken på BF2:MC er fantastisk. Det er mye bedre enn jeg kan håpe på å ha på min PC. Det området der kommer mest ann på hvor bra PC man har, (hvis man skal sammenligne).

Men hvis du har PC versjonen, og er etter noe litt annerledes/bedre, så gå for BF2:MC, men hvis du bare vil ha bf2 til 360 så hold deg unna, da dette ikke gir deg samme spillopplevelse (llike bra/bedre, men ikke samme).

håper dette hjelper på avgjørelsen din. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har begge spillene. Og, jeg spiller kun PC-versjonen. Det kan være jeg er for gammel, og har for trege reaksjoner, for store hender, eller hva vet jeg, men det fungerer absolutt ikke for meg med håndkontroll på dette spillet. Jeg forsøkte noen dager, uten at jeg fikk det til å sitte, siden har det samlet støv i spillhyllen.

Men, bevares, pen grafikk er det. Absolutt. Og dette med våpen og kart er allerede nevnt.

Lenke til kommentar
Grafikken på BF2:MC er fantastisk. Det er mye bedre enn jeg kan håpe på å ha på min PC.

6284469[/snapback]

Du skal ha en skikkelig dårlig PC hvis grafikken skal bli dårligere enn BF:MC

6285184[/snapback]

Skal nok være enig i at BF2:MC slår BF2 serien på PC... jeg ble skuffa da jeg kjøpte mitt første spill i serien (Battlefield 2 til pc) , spillet er vist nok ikke like

bra som bf1 syns nå jeg men hvis du vil spille bf2 så anbefaler jeg bf2:MC på det

sterkeste (xbox360) :w00t:

Endret av Darkey
Lenke til kommentar

Man kan egentlig ikke sammenligne de 2 spillene, siden de er helt forskjellige, finnes ikke en eneste likhet utenom at det gjelder å ta over flagg. BF2: MC har ikke noe særlig bra grafikk for å være til xbox 360, pc versjonen har en god del bedre grafikk så lenge du spiller på medium+ grafikk.

Jeg digger BF2 på pc, da jeg prøvde det på xbox 360 ble jeg ganske skuffet. Jeg anbefaler deg å holde deg unna BF2: MC.

Lenke til kommentar
Man kan egentlig ikke sammenligne de 2 spillene, siden de er helt forskjellige, finnes ikke en eneste likhet utenom at det gjelder å ta over flagg. BF2: MC har ikke noe særlig bra grafikk for å være til xbox 360, pc versjonen har en god del bedre grafikk så lenge du spiller på medium+ grafikk.

Jeg digger BF2 på pc, da jeg prøvde det på xbox 360 ble jeg ganske skuffet. Jeg anbefaler deg å holde deg unna BF2: MC.

6290606[/snapback]

ta flagg er jo nesten det eneste man gjør i battle field så..

det og herje rundt i et kjøre tøy eller leke sniper med helikopter

Lenke til kommentar
Spillet suger. Det er en port av det gamle Battlefield spillet til Xbox/PS2.

6283127[/snapback]

"Det gamle spillet til xbox/PS2" er litt å ta i ettersom det kom sent i fjor... Og det er jo faktisk det samme spillet bare med bedre grafikk... Men om det kalles port så er det greit for meg...

Lenke til kommentar

6290606[/snapback]

Tror ikke du har spilt mye 360 hvis du synes BF ikke har "særlig bra" grafikk... Ikke at det er det beste til 360, men det er langt fra det dårligste, og det er langt fra mye dårligere enn BF2 til PC!

Har spilt begge relativt mye, og BF2 er nok best ift variasjoner, våpen, kjøretøy etc, BF2:MC har en SP som er verdt å prøve, og har du kun konsoll ville jeg absolutt anbefalle BF2:MC

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en 360 for litt siden, og var fast bestemt på at bf2:mc var et spill jeg skulle kjøpe så snart de fikk det inn på den lokale elkjipen. Men etter et par timer med demoen ombestemte jeg meg faktisk; var jo et helt annet spill enn pc-versjonen, og jeg ble overhodet ikke kompis med kontrollene...

Konklusjon: Last ned demoene til både pc og 360 og prøv før du kjøper!

Grafikkmessig er begge to bra nok til at du får en god spillopplevelse. Personlige preferanser om spilltype burde avgjøre valg av plattform i dette tilfellet (og nesten alle andre også).

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...