jensens Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Heisann. Jeg har nettop lagt inn ubuntu på workstation'en min, ubuntu 5.10 AMD 64-bit. Å når jeg skal prøve og legge inn Eterm, får jeg følgende error: root@ubuntu:/home/jens/Download/libast-0.7# ./configure checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... yes /home/jens/Download/libast-0.7/missing: Unknown `--run' option Try `/home/jens/Download/libast-0.7/missing --help' for more information configure: WARNING: `missing' script is too old or missing checking for gawk... no checking for mawk... mawk checking whether make sets $(MAKE)... no checking for preferred libtoolize... libtoolize checking for preferred aclocal... aclocal checking for preferred autoconf... autoconf checking for preferred autoheader... autoheader checking for preferred automake... automake checking build system type... x86_64-unknown-linux-gnu checking host system type... x86_64-unknown-linux-gnu checking target system type... x86_64-unknown-linux-gnu checking for gcc... gcc checking for C compiler default output file name... configure: error: C compiler cannot create executables See `config.log' for more details. Noen som vet hva jeg kan gjøre for og få fiksa den feilen? Å er det noen som vet om noen bra apt-source's jeg kan putte inn i /etc/apt/source.list? Takker for svar. Lenke til kommentar
jensens Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Den funker ikke. Kommer at den ikke kan finne pakken. Har det noe med jeg må legge noe i /etc/apt/source.list? FIkk en source.list av en, men den var ikke til AMD 64-bit ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå