dravisher Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Heisan. Har et veldig enkelt spørsmål om PowerShell (nyeste versjon, RC1). Det jeg vil gjøre er ganske enkelt å kjøre et eksternt program med argument inn. Programmet jeg vil kjøre her er "c:\program files (x86)\7-zip\7z.exe". I hjelpefilene til 7-Zip står det at for å pakke ut en fil er argumentet "e c:\hvornåennfilener.zip". Det jeg ikke finner ut er hvordan jeg kan gi 7z.exe argumenter inn. Regner med dette er meget enkelt, men jeg har 0 erfaring i noen som helst slags tekstbasert shell, og siden jeg ikke finner noe om det i hjelpedokumentene til PowerShell eller på internett, så må jeg bare spørre. Det jeg har prøvd så langt er dette (la for enkelhetsskyld .rar filene i samme mappe som 7z.exe): PS C:\program files (x86)\7-Zip> invoke-item 7z.exe e test.part01.rar Det er tydelig at PS da leter etter et argument 'e' til invoke-item, og finner ikke det: Invoke-Item : A parameter cannot be found that matches parameter name 'e'. Noen som vet hvordan dette skal gjøres? Jeg er forresten også interessert i å få ut en exit-code, så hvis noen vet hvordan jeg fanger den opp så ville det vært veldig greit Takker for hjelp. Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) PS C:\Program Files\7-Zip> ./7z.exe e archive.7z filetoextract.txt Exit code finner du i variablen $LastExitCode Endret 13. juni 2006 av kjetil7 Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Takk takk, det funket ypperlig Og exit code fant jeg også. Endelig kan jeg fortsette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå