Syreen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Etter jeg bytta hovedkort og dermed fikk innebygd GB nettverkskort har hastigheten på internett godt drastisk ned. Maskinen laster opp som den skal, men ned er bare sorgen. Den er ca som en dobbel ISDN linje, hvis ikke værre for å si det pent. Jeg har en Linksys BEFSR41v4 router mellom ADSL-modemet og maskinen min. Er det noen som vet hvorfor, eller enda bedre, har en løsning på problemet mitt?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tjah.. Kan jo være så mangt, men kanskje.. Friske opp drivere til nettverkskortet Resette / restarte modem og router Oppdatere firmware på router Sjekke kablingen Ev. sjekke om alt funker optimalt på en annen PC ..hadde gjort seg? Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hei, routeren din støtter bare 100Mbit på sine 4 porter. Jeg håper at kortet ditt støtter både 100Mbit og GB ellers blir dette vanskelig. Det kan hende at nettverkskortet har problemer med å forhandle seg frem til "riktig" hastighet mot routeren (eller omvendt). Det du kan prøve er å sette hastigheten på kortet manuellt til 10 eller 100Mbit - halv duplex / full duplex - prøv alle muligheter og mål hastigheten hver gang. Lykke til, bitcowboy Lenke til kommentar
Syreen Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Har sjekket at det ikke fungerer noe bedre på en annen pc, har sjekket alt av kabler og forsøkt med andre kabler, oppdatert firmwaren på routeren og alt det andre før jeg skrev her, men ellers var det en god idé. Så jeg forsøkte å koble bort routeren og koble maskinen rett til ADSL-modemmet, dette fungerte ikke noe bedre. Altså kan jeg vel anta at det ikke er routeren som er problemet. Hastigheten som Windows viser at det er på nettverket er 100 Mbps. SÅ jeg regner med at forhandlingene fungerer som de skal. Kanskje feilen ligger hos ISP'en min?! Får skrive en mail til de. Opplastingshastigheten er som den skal være, det er bare ned som er problemet. Sånn bare for å ha sagt det. Endret 10. juni 2006 av Syreen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har dere betalt regningen? Eller er dere vandt med at ISP'n roter med fakturaene deres? Mange ISP/leverandører setter ned hastigheten til ISDN dersom en eller fakturaer ikke er betalt. Sånn siden det ikke fungerte bedre på andre maskiner heller.. Lenke til kommentar
Syreen Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Var faktisk inne på den tanken sjøl, så gikk igjennom alle regningene og de skal være betalt. Før forfall til og med Og hvis det hadde vært årsaken, hadde vel ikke opplastinga vært som den skulle uansett?! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Prøv og gå inn på egenskaper til nettverkskortet fra enhetsbehandling og gå på advanced og Sett checksum offload på disable.. Nettverkskortet mitt var veldig ustabilt før jeg gjorde dette.. og nå fungere det kjempe fint.. Lenke til kommentar
Syreen Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Er det det samme som hardware checksumming? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Er det det samme som hardware checksumming? 6283657[/snapback] Nei Cheksum offload slik som på bildet.. har du ikke den så vet ikke jeg.. Jeg måtte sette den fra Enable til Disable og etter det har lat fungert kjempe fint. Lenke til kommentar
Syreen Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Den har ikke jeg ser det ut til. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Prøv å skru av alt som eksisterer av brannmurer på PC'n. Det være seg Norton Internet Security, Symantec, Windows-brannmur, hva som helst. Prøv gjerne å sette inn det gamle nettverkskortet og se om du får høyere hastighet med det. Lenke til kommentar
Syreen Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Problemet var hos leverandøren min. De restarta min rg og linja og dermed virka alt som det skulle. Takk til alle som har kommet med gode idéer og løsningsforslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå