morra Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jeg har et hovedkort (MSI K8N Diamond) med integrert Creative Sound Blaster Live! 24 bit med 7.1-støtte. Surroundanlegget er jeg ikke sikker på type, men det er 5.1... Lydutgangene på hovedkortet er: L, FS, RS og CS (i tillegg til optisk utgang). Lydinngangene på høyttalerne er FR, FL, Center, Woofer, SR og SL. Hovedkortets kontakter er 3,5 mm og kontaktene på surroundanlegget er RCA. Hvordan kan jeg koble disse sammen? Endret 10. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
killabie Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 bruk optiskt til forsterker, er vel den beste løsningen her som jeg kan se! Altså pc til forsterker, forsterker til høytalere! Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Men litt av poenget med å ha lydkort er da at det dekomprimerer lyden selv, ikke "bare" sender digital råformat videre.. Så da går du på spaceworld elns og kjøper deg 3 * stereo mini-jack til RCA og kobler av hjertens lyst. Fargekodingen matcher det på forsterkeren slik at høyre blir høyre osv. Front stereo, rear stereo, sub/center er parene da. Lenke til kommentar
morra Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg skal prøve det på mandag eller tirsdag, når butikkene er åpne... Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå