Gå til innhold

BÆRBAR SPILLE PC!!!!

Turbopus

Anbefalte innlegg

Yo-

Vurderer å kjøpe ny/brukt bærbar pc. Pcn skal brukes mest til spilling,så setter et bra grafikk kort høyt. Hvilken pc bør jeg velge? Eller hva slags grafikk kort bør jeg se etter? Lest om RADEON9000,men er vel ikke mange pcr som har dette har jeg skjønt. Finnes det bra alternativ til ATI M.R.9000?Pris på PC bør være helst rundt (under?!) 20T. Ikke over 25000kr, noen som har noen forslag?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg ikke fatter at noen vil bruke 25000,- på en BÆRBAR spillemaskin, men det blir forsåvidt ikke mitt problem..

Skal du ha noe å spille med må du ha ente Radeon 7500, Geforce 440 go eller Radeon 9000. Da kan du velge mellom følgende pc'er:

Dell Inspiron 8200 (stor og billig (på flere måter..))

Compaq EVO 800-serien

Compaq Presario 2800 (radeon 9000)

De buddie-maskinene (billige, uten batteri osv..)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 08:28, skrev ekren:

Skal du ha noe å spille med må du ha ente Radeon 7500, Geforce 440 go eller Radeon 9000. Da kan du velge mellom følgende pc'er:

Dell Inspiron 8200 (stor og billig (på flere måter..))

Compaq EVO 800-serien

Compaq Presario 2800 (radeon 9000)

De buddie-maskinene (billige, uten batteri osv..)

En liten selvmotsigelse her, kanskje? iBuddie-maskinene har jo ikke et av skjermkortene du nevner, men relativt begrenset integrert grafikk. Ellers er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar

Hvor kan man få kjøpt den compaq 2800 da? Sjekket litt rundt, men kan ikke finne den med Radeon 9000 kortet... Er jævli mye penger å bruke på en spille maskin ja, men når en ikke bor hjemme er det no dritt å drasse med seg en hel pc 80mil til jul og sommer... Særlig når en ikke har bil :sad: BTW; noen som har sett no tester som viser forskjellen på ytelsen på R7500 R9000 og GF440mobile?

takk for svar :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 11:53, skrev AlexK:

En liten selvmotsigelse her, kanskje? iBuddie-maskinene har jo ikke et av skjermkortene du nevner, men relativt begrenset integrert grafikk. Ellers er jeg enig med deg.

Hmm.. nå får du slutte å tulle! Du får iBuddie pc'r med ATi Radeon Mobility 7500 ! OG du får dem med batteri...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 12:10, skrev [urban]:

Hmm.. nå får du slutte å tulle! Du får iBuddie pc'r med ATi Radeon Mobility 7500 !

Ikke ifølge produsentens websider. Hvis du har dokumentasjon som underbygger påstanden din, vennligst del den med oss.

Quote:

OG du får dem med batteri...

Et stort og klumpete eksternt sådant, med laber levetid (~ 1 time?), etter det jeg har hørt...

[ Denne Melding var redigert av: AlexK på 2002-10-11 13:34 ]

Lenke til kommentar

tenkte på det samme jeg også, men endte opp me å kjøpe laptop igjennom ebay og sparte faktisk 12000 kr på Dell 4150, 2Ghz,1024mb ram, 60GB, uxga osv osv.

fikk den for 14000kr +/-. De pengene jeg sparte har jeg kjøpt ny "liten" stasjnær som jeg skal bruke til gaming

Lenke til kommentar

Det var nok den jeg tenkte på da, go ikke ibuddie..

Uansett kanskje litt for store og klumpete maskiner da.. Men det er jo tydeligvis et marked for det, og det skjønner jeg.. Veldig mange trenger jo kun en maskin som er lett flyttbar, og ikke nødvendigvis bærbar..

Test av Radeon 9000 på http://www.tomshardware.com der jeg mener det ble sammenlignet med Geforce 460 go (nyere versjon), 440 go og Radeon 7500.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 20:58, skrev [urban]:

ECS Desknote G730 !

Skjermkort: ATi Radeon 7500

Innebygd batteri!! (ikke stor klumpete med levetid på 1 time).

Denne tilhører ikke iBuddie-serien, selv om den kommer fra samme produsent.

Quote:

Sjekk litt før du slenger ut påstander som IKKE stemmer!

Dette rådet burde du kanskje følge selv?

Lenke til kommentar

hm...bærbare pc'er til spilling, jaja...har sett mange som har kasta bort mye cash og likavel blitt skikkelig skuffa.

Hva med en sånn micro pc med baby hovedkort og greier? er "Bærbart" nokk i mine øyne og skjermer har du jo rimelig bredt spekter å velge i...der du ikke kan bruke en sånn pc pga mangel på strøm ville du sikkert ikke brukt pc'n alikavell hehe :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...